پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 601
نویسنده : شاروم فرهنگ

·          سرمایه گذاران موفق بر اساس اصول خود فعالیت می کنند نه این که ببینند آیا دیگران با آنها موافق هستند یا خیر. این نشان دهنده اهمیت داشتن یک ایدئولوژی مناسب و قوی برای خرید وفروش است.

·          هرگز سهمی رای نخرید زمانیکه از زیر و بم آن شرکت خبر ندارید. جمع کردن اطلاعات درباره شرکت شما را گاهی اوقات از اشتباهات بزرگ می رهاند.

·          بر شرکت های بیشتر تمرکز کنید که از پس رقیبانشان بر می آیند.

·          هیچ سهمی را بدون داشتن حد ضرر و حد سود نخرید، داشتن ایدئولوژی قوی به شما در این باره کمک خواهد کرد.

·          خرید و فروش های بیش از حد بر عملکرد شما تاثیر منفی دارد .  سعی کنید با دید بلند مدت تر خرید و فروش کنید.

·          نقطه فروش را بدانید. نه اینکه با بالا یا پایین رفتن قیمت آن را بفروشید. برای فروش خود دلایلی داشته باشید به عنوان مثال، افزایش ارزش بازار از ارزش بنیادی سهم یا اینکه سهم بهتری پیدا کردید و می خواهید جایگزین کنید و یا اینکه فضای زیادی از سبد سهام شما را در برگفته است.

ترجمه : مهندس رحیمی


:: موضوعات مرتبط: تکنیکال آنالیز , نکات , ,



شرکتهای سهامی
نوشته شده در
بازدید : 509
نویسنده : شاروم فرهنگ

دراقسام مختلف شرکتها و قواعدراجعه به آنها

ماده 20 - شرکتهای تجارتی برهفت قسم است :

1 - شرکت سهامی .

2 - شرکت بامسیولیت محدود.

3 - شرکت تضامنی

4 - شرکت مختلط غیرسهامی .

5 - شرکت مختلط سهامی .

6 - شرکت نسبی .

7 - شرکت تعاونی تولیدومصرف

در ادامه مطلب بخوانید.........


:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 464
نویسنده : شاروم فرهنگ

هر بحرانی متفاوت با سایر بحران ها است، اما آنها ویژگی های معین یکسانی دارند.

هر بحرانی متفاوت با سایر بحران ها است، اما آنها ویژگی های معین یکسانی دارند. قیمت یک دارایی که از بنیان های تاریخی خود فاصله می گیرد، نشانه وجود حباب است، اما نه نشانه این که چه وقت و چگونه این حباب خواهد ترکید.

بدهی، از متهمان اصلی در هر بحرانی است. عدم توازن ارزی و نرخ بهره؛ اتکا به بدهی کوتاه مدت و کژمنشی؛ جملگی توطئه گران شریک هستند.


به ادامه مطلب بروید ...


:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 497
نویسنده : شاروم فرهنگ


اگر طبیعت چیزی را آسیب ناپذیرتر از دیگر مالکیت های انحصاری قرار داده باشد، آن یک چیز قدرت تفکر یا همان اندیشه و اندیشیدن است، ... [نمی توان گفت] انسانی، به این دلیل که دیگر انسان ها مقدار زیادتری اندیشه در اختیار دارند، سهم کمتری از آن را در اختیار دارد.

کسی که اندیشه ای را از طرف من دریافت می کند، در واقع خود ساختار تفکر را بدون اینکه اندکی از اندیشه من کم شود، دریافت می کند؛ همان طور که اگر کسی شمع مرا روشن کند، بدون اینکه موجب تاریکی در من شود، از نعمت نور بهره مند می شود.

به ادامه مطلب بروید ...


:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 481
نویسنده : شاروم فرهنگ

کارل مارکس در اثر معروف خود کاپیتال با ارزیابی ازنظام سرمایداری لیبرال به این نتیجه گیری رسیده بود که این نظام در نتیجه بحرانهای درونی و تضادی که میان کارو سرمایه ایجاد میگردد، بالاخره ازهم پاشیده و در نتیجه ای یک انقلاب اجتماعی نظام سوسیالیستی جانشین نظام سرمایداری خواهد شد. اما با گذشت اضافتر از دو قرن از این نظر مارکس، نظام سرمایداری با وجود پشت سر گذاشتن بحرانهای 1857 و1873 که عامل بیکاری ملیونها کارگرگردیده و بازار های اسناد بهادار را به سقوط مواجه ساخت، بحران دهه 30 که دوامدار ترین بحران اقتصادی قرن 20 بود ویا بحران تیل دهه 70، تا هنوز پابرجا بوده تا دور افتاده ترین نقاط جهان گسترش یافته و روز تا روز ثروت ایجاد میکند و باز تولید میگردد.

ممکن است عوامل زیادی در تداوم نظام سرمایداری نقش داشته باشد که از جمله یکی هم ورشکستگی سایر نظام های اجتماعیست که نتوانستند در رقابت با آن چیز بهتری به جهان انسانیت عرضه نمایند.

 


:: موضوعات مرتبط: , ,



تعریف اقتصاد
نوشته شده در
بازدید : 668
نویسنده : شاروم فرهنگ

یکی از معانی اقتصاد در لغت ، میانه روی و پرهیز از افراط و تفریط در هر کاری است . در آیه « و اقصد فی مشیک » نیز به همین معنی آمده است .
از آن نظر که اعتدال در هزینه زندگی یکی از مصادیق میانه روی بوده ، کلمه « اقتصاد » دربارۀ آن بسیار استعمال می شده است تا آنجا که در به کار گیری عرفی از « اقتصاد » غالبا" همین معنی مقصود بوده است . اقتصاد از معانی عرفی خود (میانه روی در معاش و تناسب دخلو خرج ) ، تعمیم داده شده و معادل economy قرار گرفته است .
به هر حال برای « اقتصاد » که اقتصاددانان از بحث می کنند تعاریف مختلفی ارائه شده است .
 

به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . . 


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اقتصاد چیست ؟ , تعریف اقتصاد , ,



بازدید : 459
نویسنده : شاروم فرهنگ

تا پیش از جنگ جهانی اول سیستم استندرد طلا مورد استفاده کشورها قرار می گرفت، که براساس این سیستم ارزش هر ارز به میزان طلایی بستگی داشت که پشتوانه آن بود. به طور مثال ارزش هر اونس طلا برابر 6.5 دالر آمریکا و 3.17 پوند انگلستان بوده است، در نتیجه قیمت هر پوند انگلیس برابر 2.05 دالر محاسبه می شده است.در قالب این سیستم، نرخ ارز کشورها دارای ثبات نسبی بود ونوسانات زیادی صورت نمی پذیرفت اما با آغاز جنگ جهانی اول این سیستم دیگر کارایی نداشت و کشورها تا پایان جنگ جهانی دوم از نظام های ارزی متفاوتی برای حفظ ارزش پول ملی استفاده می کردند.


:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 500
نویسنده : شاروم فرهنگ

مقدمه



تقريباً همه نيازهاي انسان‌هاي اوليه در محيط خانوادگي ‌تأمين مي‌شد، اما با رشد جوامع و شروع زندگي اجتماعي، نياز به استفاده از توليدات ديگران احساس شد. به‌طوري‌که افراد، محصولات و توليدات خود را با محصولات و توليدات به‌دست آمده به وسيله ديگران معاوضه مي‌کردند. با اختراع پول، اين مبادلات سيري صعودي يافت و مراودات تجاري بين ملل نيز آسان‌تر شد، به‌طوري‌که امروزه کمترين کشوري را مي‌توان يافت که کليه نيازهاي خود را در داخل تأمين کند. زيرا به دليل تنوع منابع طبيعي يا پيشرفت فن‌آوري، کشورها از قابليت‌هاي گوناگوني براي توليد کالاها و ارايه خدمات برخوردار شدند. از اين‌رو رشد و توسعه فزاينده تجارت جهاني در چند دهه اخير سبب تغييرات گسترده‌اي در روابط تجاري بين ملل مختلف شده است، به‌نحوي‌که شيوه نوين خريد و فروش بين‌المللي جايگزين روش سنتي شده و استفاده از پول بيگانه (ارز) به جزئي لاينفک ازاين مبادلات تبديل شده است. به اين دليل کسب درآمدهاي ارزي از مهمترين برنامه‌هاي اقتصادي کشورها به‌شمار مي‌رود. از طرف ديگر واژه برنامه‌ريزي براي کسب درآمدهاي ارزي مستلزم درک اهميت ارز در اقتصاد ملي، نحوه تبديل پذيري پول‌هاي بيگانه به پول ملي و نقش بانک‌ها در بازار ارز با توجه به ريسک نوسانات نرخ ارز است.

 


:: موضوعات مرتبط: پول , ,
:: برچسب‌ها: ارز و کاربرد آن در بازار پول ,



بيمه خرد چیست؟
نوشته شده در
بازدید : 639
نویسنده : شاروم فرهنگ

بيمه خرد مفهومي ‌نسبتا جديد است و مقصود از آن مکانيزمي‌ است که بر اساس آن اشخاص آسيب‌پذير (دهک‌‌هاي پايين درآمدي)مي‌توانند ريسک‌‌هاي مختلفي را که در زندگي با آن مواجهند مديريت و جبران نمايند.

   در برخي کشورها از جمله هند، بيمه‌گران با توجه به نياز جامعه، بيمه‌نامه‌‌هايي را طراحي و عرضه کرده‌اند به گونه‌اي که حتي متکديان نيز در ‌اين کشور از پوشش بيمه‌اي برخوردارند. بيمه خرد به دنبال حادثه سونامي ‌در جنوب شرق آسيا به عنوان ابزار موثري جهت کاهش ريسک افراد کم‌درآمد و آسيب‌پذير مورد توجه جدي قرار گرفته است به گونه‌اي که حتي شرکت‌‌‌هاي بزرگ بيمه‌اي اروپايي نظير "آليانز" بيمه‌نامه‌‌هاي مخصوصي را براي‌ اين منظور طراحي و به بازار عرضه کرده‌اند.

 

به ادامه مطلب بروید ... 


:: موضوعات مرتبط: بیمه , ,
:: برچسب‌ها: نقش دولت در عرضه بيمه هاي خرد , عرضه و فروش بيمه‌‌هاي خرد , ريسک و بيمه‌هاي خرد , مشتريان بيمه‌‌هاي خرد , بيمه خرد چیست؟ ,



قرارداد Open Cover
نوشته شده در
بازدید : 773
نویسنده : شاروم فرهنگ

قرارداد "Open Cover" نوعي قرارداد كلي بيمه براي حمل كالا در طول دوره اعلام شده بيمه‌نامه است كه در آن ارزش مورد بيمه و همچنين شرايط حاكم بر هر مورد از حمل تغيير مي‌كند. در اين حالت بيمه‌گذار به محض انجام هر مورد حمل (و يا طبق قرارداد به صورت روزانه، هفتگي و يا ...) فهرست‌هاي حمل، مشخصات ازرش و حق بيمه آن را اعلام و بيمه‌گر متناسب با آن الحاقيه‌اي به قرارداد كلي اضافه مي‌كند.

شركت بيمه سامان آماده است تا براي فعاليت مؤسسات توليدكننده، صادركننده و مؤسسات حمل و نقل، قرارداد بيمه حمل به صورت "Open Cover" صادر نمايد. 
بيمه سامان در اين چهارچوب براي بيمه‌ گذار خود در طي دوره مشخص، يك قرارداد كلي صادر و همزمان با حمل هر محموله، با شرايط مربوط به آن حمل، الحاقيه‌اي جديد صادر مي‌كند.
در اين قرارداد حق بيمه ابتدا به صورت كلي منظور مي‌شود و با روند كاري اداري براي حمل ‌هاي وابسته به آن كمتر مي‌شود. در زمان حمل كه دسترسي به بيمه‌گر ممكن نباشد، اعلام بعدي بيمه‌گذار در چهارچوب قرارداد كلي كه از قبل منعقد شده، براي صدور الحاقيه كافي است.
از مزاياي قرارداد "Open Cover" اين است كه اگر در زمان حمل دسترسي به بيمه‌گر ممكن نباشد، اعلام بعدي بيمه‌گزار در چهارچوب قرارداد كلي كه از قبل منعقد شده، مبني بر حمل كالا، براي صدور الحاقيه كفايت مي‌كند. همينطور روند اداري مورد نياز براي صدور بيمه‌نامه باربري كاهش مي‌يابد.

 

به ادامه مطلب بروید ... 


:: موضوعات مرتبط: بیمه , ,
:: برچسب‌ها: Open Cover ,



تعاریف بیمه
نوشته شده در
بازدید : 682
نویسنده : شاروم فرهنگ

بیمه گـــر: شرکت سهامی بیمه آسیــا می باشد.

بیمه گـذار: شخصی حقیقی یا حقوقی است که قرارداد بیمه را با بیمه گر منعقد و پرداخت حق بیمه را به ترتیب مندرج در بیمه نامه تعهـد می کند.

بیمه شده : شخصی حقیقی است که فوت و حیـات او موضــوع قرارداد بیمـه و سن و وضع مزاجـی و سلامتی او پایه محاسبه حق بیمه است.

استفاده کننده : شخصی حقیقی یا حقوقی است که بیمه گـذار، قرارداد بیمه را به نفـع او منعقد ساخته است .

 

به ادامه مطلب بروید ... 

 


:: موضوعات مرتبط: بیمه , ,
:: برچسب‌ها: تعاریف بیمه ,



آشنائی با بیمه اشخاص
نوشته شده در
بازدید : 826
نویسنده : شاروم فرهنگ

اهمیت بیمه در دنیای امروز، به‌حدی است که کمتر فعالیت اقتصادی و اجتماعی را می‌توان یافت که بدون وجود بیمه به عرصه تجارت وارد شوند و پابرجا نیز، مانده باشند که این امر، در میان کشورهای مترقی و پیشرفته بیشتر رؤیت می‌شود.

بیمه عقدی است که به‌موجب آن یک طرف تعهد می‌کند در ازاء پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر در صورت وقع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده با وجه معینی بپردازد. متعهد را بیمه‌گر، طرف تعهد را بیمه‌گذار، وجهی را که بیمه‌گذار به بیمه‌گر می‌پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود موضوع بیمه نامند.

 

 به‌عبارت دیگر بیمه به مانند ضمانت یا تضمینی می‌ماند که به‌هنگام ایجاد مشکل در زندگی فرد و یا به‌وجود آمدن حادثه و خط پیامدهای ناشی از آن را به حداقل می‌رساندو شرایط مناسب و متعادلی را برای فرد آسیب‌دیده فراهم می‌آورد در این شرایط کل و یا بخشی از زیان و خسارت ناشی از خطر، با حمایت‌ها و فراهم کردن امکانات مورد نیاز از سوی بیمه‌گر، از فرد بیمه‌گذار سلب می‌گردد در واقع هدف از تشکیل شرکت‌های بیمه‌ای، ایجاد تأمین موردنیاز جامعه از طریق انجام و تعمیم انواع بیمه‌های بازرگانی موردنیاز جامعه را می‌توان برشمرد. همچنین یکی دیگر از علل پیدایش بیمه، نیازمندی بشر به امنیت و تسریع فعالیت‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است که از طریق انواع بیمه‌نامه‌ها تأمین می‌گردد.


:: موضوعات مرتبط: بیمه , ,



انواع بیمه‌نامه‌ها
نوشته شده در
بازدید : 534
نویسنده : شاروم فرهنگ



بیمه
نوشته شده در
بازدید : 847
نویسنده : شاروم فرهنگ


 

تاریخچه بیمه

 

بيمه هاي غيرزندگي ، پيشينه بلند مدتي دارند. نوعي از بيمه هاي دريايي حدود ۳۰۰۰ سال قبل مورد استفاده قرار گرفت . بيمه هاي زندگي نيز سابقه زيادي دارند.اين نوع بيمه ها نخستين بار هنگامي پديد آمد كه سربازان رومي قسمتي از دستمزدخود را در صندوقي جمع آوري كردند تا چنانچه در جنگ كشته شدند، آن پول به خانواده هايشان پرداخت شود.

 

 


:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , بیمه , ,
:: برچسب‌ها: تعریف بیمه , تاریخچه بیمه , بيمه در دنياي امروز , بیمه چیست؟ , ●بیمه‌ٔ امروزی , آیا همه به بیمه نیاز دارند؟ , ديگر اصول بيمه ,



بیمه معلمان
نوشته شده در
بازدید : 850
نویسنده : شاروم فرهنگ

یکی از گروههای بزرگ اجتماعی که همواره مورد توجه دولتمردان و سیاستمداران قرار می گیرند گروه های شاغل در موسسات غیر انتفاعی و خدماتی از جمله شاغلین در سازمانهای آموزشی، تحقیقاتی، درمانی و کشاورزان هستند که مجموعاٌ در زمره حقوق بگیرانی محسوب می شوند که در سطح درآمدی متوسط قرار داشته و بخشی از در آمد خود را با سرمایه گذاری در ابزارهای مالی پس انداز می نمایند. بر این اساس علاوه بر دولتمردان و سیاستمداران شرکتهای خدماتی و تولیدی همواره این گروه ها را بعنوان بازار هدف فروش محصولات خود در نظر داشته اند. شرکتهای بیمه از این قاعده مستثنا نبوده و سعی می نمایند با فراهم نمودن محصولات بیمه ای مورد نیاز این گروه دامنه فعالیت خود را افزایش دهند.



:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , بیمه , ,
:: برچسب‌ها: بیمه معلمان ,



بورس کالا
نوشته شده در
بازدید : 591
نویسنده : شاروم فرهنگ

در اصطلاح علم اقتصاد، به بازارتشکل یافته‌ای که در آن کالا یا کالاهای معینی مورد معامله قرار می‌گیرند بورس کالا گفته می‌شود. کالاها در بازار بورس به شکل انبوه موجود نیستند تنها نمونه‌هایی از آن‌ها در این مراکز نگه داری می‌شود. بورس ها کالاهای استانداردی را پذیرش می گنند و اشخاص از طریق کارگزاران معاملاتی را انجام می‌دهند که می‌تواند بصورت نقدی یا مشتقات مبتنی بر کالا باشد.کالاها در انبارهای تحت نظارت بورس ها نگهداری می‌شود و بورس ناظر بر مبادلات ،تسویه و تحویل کالاهاست.عمده ترین بورس‌های کالا عبارت‌اند از گندم، جو، قهوه، کاکائو، آهن، مس، زغال سنگ ، نفت، پنبه، چرم. مواد شیمیایی و مواد خام و کالاهای واسطه‌ای نیز در بورس کالا مورد معامله قرار می‌گیرند. 


:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: بورس کالا , ,



ارز
نوشته شده در
بازدید : 870
نویسنده : شاروم فرهنگ

همه ابزارهای پولی که مبین مطالبات اهالی یک کشور از کشور دیگر باشد ارز نامیده می شود.

استفاده از ارز وسیله اصلی هر کشور برای تسویه حساب معاملات با دیگر کشورها به شمار می رود. بدین ترتیب تقاضای یک کشور برای ارز بستگی به مقدار واردات مورد نیاز آن دارد ( به دلیل ضرورت پرداخت برای کالاها و خدمات وارداتی ) ، در حالی که ارز موجود در آن کشور بستگی به مقدار کالا و خدماتی که صادر می کند، خواهد داشت. هرگاه مقدار واردات بیش از میزان صادرات باشد بدین معنی است که مخارج ارزی از درآمدهای ارزی فراتر رفته و کشور با کسری تراز پرداخت ها روبروست که باید از محل ذخایر ارزی پیشین تامین گردد. توازن عرضه و تقاضای ارز در بازار ارز جهانی تنظیم می شود


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , پول , ,
:: برچسب‌ها: نرخ ارز , نرخ ترجیحی ارز , نرخ ترجیحی ارز , نرخ چند گانه ارز , نرخ رسمی ارز ,



فارکس (Foreign Exchange)
نوشته شده در
بازدید : 457
نویسنده : شاروم فرهنگ

فارکس (به انگلیسی: Foreign Exchange) به بازار جابجایی ارز در تالار بورس جهانی گفته می‌شود. این بازار در روز بیش از ۱٬۳ هزار میلیارد دلار جابجایی سرمایه دارد.

این رقم بالاتر از جابجایی پول جمع کل بازارهای بورس جهانی است . بازیگران بازار فارکس، بانک‌ها، موسسات و شرکت های سرمایه گذاری بین المللی، کارگزارها ، صادر کنندگان، وارد کنندگان و همچنین سرمایه گذاران شخصی هستند که اکثراً از کارگزارها یا همان بروکرها استفاده می‌کنند. این بازار بر خلاف اکثر بازار های مالی دیگر مکان فیزیکی خاصی نداشته و بصورت شبکه بین بانکی از طریق تلفن , فکس و کامپیوتر خرید و فروش هایی انجام می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: فارکس (به انگلیسی: Foreign Exchange) ,



بازدید : 517
نویسنده : شاروم فرهنگ

بورس اوراق بهادار تهران در بهمن‌ماه سال 1346 بر پايه قانون مصوب ارديبهشت‌ماه 1345 تأسيس شد. دوران فعاليت بورس اوراق بهادار را مي‌توان به چهار دوره تقسيم کرد: دوره نخست (1357-1346)، دوره دوم (1367-1358)، دوره سوم (1383-1368) و دوره چهارم (از 1384 تاکنون)

 

به ادامه مطلب بروید ...

 

 


:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: دوره نخست (1357- 1346) , دوره دوم (1367- 1358) , دوره سوم (1383- 1368) , دوره چهارم (از سال 1384 تاکنون) , رويدادهاي اساسي بورس اوراق بهادار تهران , ,



بازدید : 449
نویسنده : شاروم فرهنگ

به اين جمله خوب دقت كنيد: «دوست دارم اين كار را انجام دهم، اما حيف وقتش را ندارم!»
تا به حال چند بار اين جمله را گفته ايد؟ امروزه مديريت بهينه زمان براي بسياري از قشرها مانند كارفرمايان، كارمندان، دانشجويان و حتي خانه داران دردسري بزرگ محسوب مي شود و اين افراد اغلب از نداشتن وقت كافي براي انجام كارها شكايت مي كنند.
اولويت بندي دركارها، ماهيت بنيادين مديريت زمان است. به اين معنا كه بعضي از كارها را بايد اول انجام داد و بعد به كارهاي ديگر پرداخت. هدف هاي خود را تعيين و سپس آنها را براساس اهميت شان اولويت بندي كنيد. حالانوبت تعيين يك برنامه زماني براي اجراي اين اهداف است.
سعي كنيد روي اعمال خود كنترل بهتري داشته باشيد تا استفاده بيشتري از زمان ببريد. براي آموختن مديريت زمان، نخست بايد آموخت چگونه اعمال و كارهاي شخصي خود را مديريت كرد.
مديريت زمان ابزاري نيست كه شما را قادر به سخت تر و بيشتر كاركردن كند، بلكه به شما كمك مي كند «هوشمندتر» كاركنيد. به اين معنا كه كارهاي خود را ساده تر وسريعتر انجام دهيد.
با استفاده از تكنيك هاي مديريت زمان فرد مي تواند به كار، استراحت، تفريح و ديگر فعاليت هاي اجتماعي خود برسد . براي استفاده بهينه از زمان لازم نيست كه تبديل به يك آدم «معتاد به كار» شد.
بهره بري از زمان و آگاهي در اين زمينه در هريك از ما به طرز چشمگيري متفاوت است. كارهايي را كه در طول روز انجام مي دهيم تا حد زيادي بستگي به مقدار انرژي، انگيزه، توانايي ها، مهارت ها و ديگر منابع در دسترس دارد. بررسي «الگوهاي زماني» كه درخلال آن به انجام كارها مي پردازيم درواقع نخستين گام به منظور بهبود بخشيدن مديريت زمان است.
 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مديريت زمان براي افراد پرمشغله/ چگونه «وقت» تلف نكني ,



بازدید : 646
نویسنده : شاروم فرهنگ

در این مقاله ۱۰نکته عملی و کاربردی که توسط دانشگاه Stanford در مورد یکی از مهمترین نکته های مدیریت یعنی مدیریت زمان که یکی از زیر شاخه های اصلی که خود به عنوان سیستم اصلی می تواند عمل نماید را برایتان آورده ایم تا با پیروی از اینها بتوان بهتر و کاراتر زمان را که به عنوان مهمترین سرمایه می باشد مدیریت کرد .


 


:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: مطالعات دانشگاه Stanford در مورد مدیریت زمان ,



بازدید : 665
نویسنده : شاروم فرهنگ

 

«ازوقتتان به شايستگي استفاده كنيد »


زمان با ارزش ترين منبعي است كه در اختيار داريم . در بعضي از زبانها وقت وزمان متداول ترين كلماتي است كه به كار مي روند. وقت بسيار با ارزش تر از پول است ما مي توانيم زندگي خودرا به مدت زماني كه در دنيا به ما اختصاص داده شده است توصيف كنيم.

 

 


:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: مدیریت زمان , , , «ازوقتتان به شايستگي استفاده كنيد » زمان با ارزش ترين منبعي است كه در اختيار داريم , در بعضي از زبانها وقت وزمان متداول ترين كلماتي است كه به كار مي روند , وقت بسيار با ارزش تر از پول است ما مي توانيم زندگي خودرا به مدت زماني كه در دنيا به ما اختصاص داده شده است توصيف كنيم , ,