پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 681
نویسنده : شاروم فرهنگ

حتما شما نیز این جمله معروف که « استمرار موفقیت نسبت به کسب آن از اهمیت بیشتری برخوردار است » را بار‌ها شنیده‌اید. به عقیده بسیاری از سرمایه گذاران در بازار سهام یا بورس، موفقیت، تنها در خرید سهام‌های ارزان و فروش آن‌ها با قیمتی چند برابر که سود قابل توجهی را برای شما به همراه دارد خلاصه می‌شود.
بحران اقتصادی و بازارهای راکد و بی‌ثبات سرمایه و بورس به طور کامل خط بطلانی بر این نظریات کشیده است. پس در ادامه با همراه باشید تا بتوانید با اتخاذ راه کارهای ارائه شده در این مقاله نقشی فعال و سرمایه گذاری موفق را دربازار بورس اوراق بهادار تجربه نمایید.


برای مطالعه متن کامل مقاله به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بورس , نکات , ,



بازدید : 688
نویسنده : شاروم فرهنگ

ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها مبنی بر تقاضای یک ضامن برای وام‌های زیر 10 میلیون تومان، و عملکرد متناقض بانک‌ها در این زمینه موجب شده است تا متقاضیان وام تکیلف خود را دراین زمینه ندادند.

به گزارش مهر، این روز‌ها اخباری شنیده می‌شود مبنی بر اینکه تعدادی ازبانک‌ها بدون درنظر گرفتن بخشنامه جدید بانک مرکزی پیرامون درخواست یک ضامن برای وام‌های زیر 10 میلیون تومان، تقاضای 2 ضامن یا حتی سه ضامن را دارند. با توجه به تناقض‌هایی که بین بخشنامه و عملکرد بانک‌ها دراین زمینه، باید براین موضوع تاکید کرد که آیا تعریف جدید شرایط بخشنامه صادره از بانک مرکزی امکان پذیر است؟

 

برای مطالعه کامل این مقاله به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , ,



بازدید : 720
نویسنده : شاروم فرهنگ

برنامه کسب و کار يا طرح توجيهي براي يک پروژه يا فعاليت تجاري در هر سازمان اقتصادی بزرگ و شرکت کوچکی به عنوان یک  سند اصلی تلقی می شود که  مقیاسی خواهد بود برای کارمندان و مدیران تا  بواسطه آن بتوانند میزان موفقیت های خود و شرکت را بسنجند و برای فعالیت های آتی خود تصمیم گیری کنند. این برنامه بر اساس توانایی های شرکت در نیروی انسانی, تجهیزات و سرمایه تهیه می شود.

به عنوان مثال داشتن یک برنامه کسب و کار مناسب هنگام ارائه تقاضای دریافت وام ازموسسات اعتباری همچون بانک ها نقش موثری در تصمیم گیری آنها برای حمایت از شرکت شما و پروژه های در دست اجرای شما دارد.

در ادامه با اطلاعات مورد نیاز برای تهیه یک برنامه کسب و کار آشنا می شویم.

برای مطالعه کامل این مقاله به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , ,



بازدید : 573
نویسنده : شاروم فرهنگ

چگونه انسان‌ها، سرمايه‌ها و ايده‌ها باعث ثروتمند شدن كشورها مي‌شوند.

رشد اقتصادي بلندمدت بستگي به جمعيت و بهره‌وري دارد. جمعيت رو به رشد منبع كارگران آينده است و هر اندازه كارگران بهره‌ورتر باشند، ثروتمندتر مي‌شوند. براي اينكه بهره‌وري بالا رود نياز به سرمايه‌گذاري در سرمايه و ايده‌هاي جديد است.
• ايده‌ها اين توانايي را به ما مي‌دهد تا كارگران و سرمايه‌اي را كه از قبل داشتيم به شيوه‌هاي جديد تركيب كنيم و محصولاتی جديد يا محصولات قديمي اما با قيمت پايين‌تر توليد شود. قدرت رقابت، كشورها و شركت‌ها را مجبور مي‌سازد تا از ايده‌هاي همديگر تقليد كنند و دائما ايده‌هاي جديدي را پيشنهاد دهند.
• هر دوی سرمايه‌گذاري و ايده‌ها بايد تغذيه شوند. دولت صادق و درستكار و قوانين اعتمادبرانگيز، سرمايه‌گذاران و نوآوران را تشويق مي‌كند تا ريسك‌ها را بپذيرند با اين اميد كه پاداش‌هایی نصيبشان گردد. سرمايه‌گذاري در تحصيلات به كارگران توانايي مي‌دهد تا از آخرين ايده‌ها بهره‌مند شوند و بازارهاي آزاد ... ( به ادامه مطلب بروید)


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , ,



پولشویی
نوشته شده در
بازدید : 585
نویسنده : شاروم فرهنگ

جریان مضر و خطرناک پولشویی در سراسر جهان به اقتصادهای ملی آسیب می‌زند و هرچند کشور ما در زمینه مبارزه با آثار مخرب این جریان به شدت فعال است، اما زمینه‌های بسیاری از قبیل مواد مخدر و قاچاق کالا، بستر مناسبی برای ورود پول‌های کثیف به اقتصاد و توسعه پولشویی است.

پولشویی به مجموعه اعمالی گفته می‌شود که طی آن معاملات و درآمدهای نامشروع، به طور کامل، شکلی قانونی می‌گیرند و از تعقیب و مجازات قانون، رهایی می‌یابند. آنچه چهره پولشویی را بیش از پیش زشت جلوه می‌دهد، دستگاه‌های تبهکاری و انجام عملیات بانکی توسط آنهاست که گاه به عنوان جریانی از نظام اقتصادی، موجب فلج شدن چرخه‌های پولی و مالی کشورها می‌شوند.

اکتساب پول‌های کثیف و تطهیر آن عملی خلاف و غیر قانونی بوده و تبعات منفی بسیاری برای اقتصاد کشورها دارد. به همین دلیل مبارزه با پولشویی مورد توجه  . . .

:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , , پول , ,



بازدید : 586
نویسنده : شاروم فرهنگ

اگر قصد خرید اینترنتی از یک فروشگاه الکترونیکی را دارید باید با چشمانی باز این کار را انجام دهید. ما نمی خواهیم خرید اینترنتی را یک کار عجیب و سخت جلوه دهیم اما وقتی شما به صورت فیزیکی هم خرید می کنید مطمئنا از یک مکان معتبر خرید خود را انجام می دهید. خرید اینترنتی شاید ساده ترین و لذت بخش ترین کاری باشد که شما در اینترنت می توانید انجام دهید به شرطی که به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید.



:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , ,



بازدید : 564
نویسنده : شاروم فرهنگ

 

با وجود  اهمیت چک در مبادلات امروز نسبت به آن بی توجهی هایی صورت گرفته ودر بسیاری از موارد دیده شده عدم آگاهی از یک ماده یا تبصره آن به دشواری های زیادی برای شهروندان منتهی شده از همین رو وبا هدف آگاهی شما عزیزان متن کامل قانون چک را در ادامه مطلب آورده ام ..

 


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , ,



بازدید : 603
نویسنده : شاروم فرهنگ

بانک ها طی سال های اخیر با تبلیغات گسترده از راه اندازی و گسترش خدمات تلفنبانک شان خبر می دهند و اعلام می کنند جهت ارائه خدمات بانکی اعم از اطلاع از مانده حساب، گردش حساب و پرداخت قبوض خدماتی و کاهش مدت انتظار در شعب بانک و سفرهای درون شهری اقدام به راه اندازی سیستم تلفنبانک نموداند اما هیچ اشاره ای به خطرات استفاده از این سیستم نمی کنند. توجیه بانک ها هم این است که . . .


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , ,



PayPal
نوشته شده در
بازدید : 941
نویسنده : شاروم فرهنگ

PayPal يک سرويس واسط براي خريدهاي آنلاين است. امروزه حدود150ميليون نفر در سراسر دنيا از اين سرويس براي انتقال پول از طريق ايميل بين خود استفاده ميکنند. اين سرويس آنچنان داراي اعتبار و اعتماد شده است که بالغ بر 95 درصد خريداران eBay از آن استفاده ميکنند. 

PayPal بعنوان يک واسط مالي به مردم امکان ميدهد تا بدون رويت مشخصات کارت اعتباري يا اطلاعات بانکي يکديگر نسبت به ارسال پول اقدام نمايند. براي استفاده از سرويس PayPal فقط به يک آدرس ايميل معتبر و يک کارت اعتباري يا حساب بانکي معتبر نياز داريد. به دليل سادگي . . .


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , پول , ,



خود پرداز
نوشته شده در
بازدید : 721
نویسنده : شاروم فرهنگ

خودپَرداز که گاه زودپرداز ، عابر بانک و آنی بانک هم نامیده شده دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می‌دهد تا در هر زمان دلخواه به‌وسیلهٔ قراردادن کارت خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از . . .


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , پول , ,



کارت های اعتباری
نوشته شده در
بازدید : 652
نویسنده : شاروم فرهنگ

کارت اعتباري     ( Credit Card ) چيست ؟

تجارت الكترونيك كه مشمول خريدهاي آنلاين اينترنتي ميگردد بعنوان سريعترين و كم هزينه ترين روش تجارت , ضرورت بي چون و چراي اين قرن بوده و سريعترين , ارزانترين و ساده ترين روش مبادله پول (در مقايسه با ساير روشهاي پيچيده بانكي ) بين خريدار و فروشنده در تجارت الكترونيك از طريق ابزاري بنام كارت اعتباريCredit Card صورت مي پذيرد    .

بنابراين چنانچه قصد داريد كه كالا و يا خدماتي را از سايتهاي مورد علاقه خود مستقيما" و بلافاصله . . .

 

 


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , ,



ویزا کارت
نوشته شده در
بازدید : 598
نویسنده : شاروم فرهنگ


مستر کارت و ویزا کارت پدیده ای نو و همه گیر در عرصه مبادلات بین‌المللی و تجاری می باشد، به دلیل در دسترس بودن اینترنت و مالیاتهای فوق العاده کم نسبت به حواله‌های بانکی اکثر شرکتها و بعلاوه اشخاص می توانند مبادلات مالی خود را از طریق اینترنت انجام داده و واسطه‌های تجاری را که در کشورها و میادین تجاری اقامت داشته اند از پیش پا برداشته و به صورت مستقیم با کمپانیهای معتبر همکاری کنند،

به علاوه یکی دیگر از مشکلات، حمل پول و بحث امنیت انتقال وجوه می‌باشد که با کارتهای اعتباری این مشکل از پیش پا برداشته شده و نگرانی افراد را تهدید نمی کند چرا که حتی اگر کارتی سرقت شود به دلیل pin کد اختصاصی که فقط و فقط دارنده کارت به آن دسترسی دارد تخلیه مالی امکان پذیر نمی باشد.

مسترکارت و ویزا کارت دو نوع از کارتهای اعتباری معتبر جهان می باشند که با داشتن بیش از ۱۴۰ شعبه نمایندگی در کشورها و همینطور با دارا بودن ۳٬۰۰۰٬۰۰۰ دستگاه پایانه ATM , P.O.S در رتبه اول مبادلات مالی قرار دارند.

از دیگر مزایای مستر کارت، ویزا کارت نیز می توان به کارمزدهای ناچیز، دریافت صورت حساب روزانه و رایگان، نقد کردن وجوه از دستگاههای خود پرداز (ATM)، خرید از تمامی فروشگاههای بین‌المللی، خرید از تمامی فروشگاههای اینترنتی، تبادل مالی با شرکتهای بین‌المللی، انتقال پول از شعب ارزی کشور - بانکهای اینترنتی -صرافی‌ها - افرادی که مبادلات در این مورد را انجام می دهند .

 



:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , ,



ارز
نوشته شده در
بازدید : 906
نویسنده : شاروم فرهنگ

همه ابزارهای پولی که مبین مطالبات اهالی یک کشور از کشور دیگر باشد ارز نامیده می شود.

استفاده از ارز وسیله اصلی هر کشور برای تسویه حساب معاملات با دیگر کشورها به شمار می رود. بدین ترتیب تقاضای یک کشور برای ارز بستگی به مقدار واردات مورد نیاز آن دارد ( به دلیل ضرورت پرداخت برای کالاها و خدمات وارداتی ) ، در حالی که ارز موجود در آن کشور بستگی به مقدار کالا و خدماتی که صادر می کند، خواهد داشت. هرگاه مقدار واردات بیش از میزان صادرات باشد بدین معنی است که مخارج ارزی از درآمدهای ارزی فراتر رفته و کشور با کسری تراز پرداخت ها روبروست که باید از محل ذخایر ارزی پیشین تامین گردد. توازن عرضه و تقاضای ارز در بازار ارز جهانی تنظیم می شود


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , پول , ,
:: برچسب‌ها: نرخ ارز , نرخ ترجیحی ارز , نرخ ترجیحی ارز , نرخ چند گانه ارز , نرخ رسمی ارز ,



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد