پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 814
نویسنده : شاروم فرهنگ

آقاي ويليام دي گن يکي از سرمايه گذاران و معامله گران موفق در اوايل قرن بيستم بود که توانائي او در کسب سود در بازارهاي مالي همچون سهام و کالا، غير قابل توصيف بوده و بر هيچ کس پوشيده نيست. متد هاي گن هم در محاسبه هدف قيمت و هم زمان رسيدن به هدف در تحليل تکنيکال بازار هاي مالي ( سرمايه ) منحصر بفرد بوده و امروزه نيز اين قوانين بارها و بارها در بازار هاي مالي تکرار مي گردد.

آقاي ويليام دي گن ملقب به " استاد سرمايه گذاري " در سال 1878 در کلفين تگراس بدنيا آمد. او از 1902 معامله در بازارهاي بورس و بازار هاي کالا commodity را آغاز نمود و ي در 1908 شرکت بروکري خودش را در نيو يورک را انداخت .

آقاي گن در طول مدت سرمايه گذاري خود حدود 50،000،000 دلار را با ميانگين 80 الي 90 درصد از معاملات خود و بدون ضرر و زيان انجام داد که ميتوان بدين مسئله اذعان نمود ، آقاي گن در تمام مدت کار خود معاملات صحيحي را صورت داده است. همچنين ميزان ضرر هايي که او در طول معاملات خود متحمل شده از اشتباهات قوانين خريد و فروش او سرچشمه نگرفته بلکه از تغيير در روش سرمايه گذاري خود بوده است.

به هر روي، موفقيت هاي آقاي گن در معاملات بازار هاي سرمايه براي همگان بسيار خوشايند و دست نيافتني مي نمايد. چرا که او در تبديل سرمايه هاي اندک با حفظ تعادل و توازن چندين درصدي به ثروت فراوان، تبحر خاص داشت. در زير چندين مثال از معاملات موفق او ارائه ميگردد که دال بر صحت اين موضوع دارد:

سال 1908 : تبديل يک حساب 130 دلاري به حساب 1200 دلاري در ظرف مدت 30 روز

سال 1923 : تبديل يک حساب 973 دلاري به حساب 3000 دلاري ظرف مدت 60 روز

سال 1933 : 479 سرمايه گذاري ( معامله ) صورت گرفته که از اين تعداد 422 معامله موفق ( 88% از کل معاملات با سود 4000 درصدي همراه بوده است.)

سال 1946 : تبديل يک حساب با سرمايه اوليه 4500 دلار به 13000 دلار ( سود 400 درصدي ) ظرف مدت 3 ماه

به طورکلي دو جور روايت در مود گن باقي مونده . يکي اون رو فردي افسانه اي و تريدري بي نظير مينامد و ديگري مقام او را در حد يک جزوه فروش پايين مي اورد . همانطور که در کتاب دکتر الدر نوشته شده بود که در مصاحبه با پسر گن وي چنين ابراز داشته که پدرش هرگز نتوانسته از را ه تريد خرجي و امورات زندگيش را بگذراند . و ادعا هاي پدرش را حقه بازي خوانده است .

در روايتي ديگر آمده است روزنامه نگاري با اجازه گن در سپتامبر 1909 به مدت سي روز با وي در بازار بورس نيويورک بود و بگفته وي در مدت اين سي روز 92 % پوزيشن هاي گن با موفقيت بسته شده است .كه تعدا د اين پوزيشن ها 250 عدد بوده است . به هر حال يکي از نظريات وي اين بود که بازار دو رويه دارد قيمت و زمان و زمان مهمتر از قيمت است . در هر صورت تحقيقات وي قابل تقدير است .

کتابهاي وي :

Tunnel Thru The Air, or looking back from 1940

Truth of The Stock Tape

Wall Street Stock Selector

How to Make Profts Trading in Commodities

45 Years in Wall Street

Magic Word

How to Make Profits Trading In Puts And Calls (an early text on trading options)

Face Facts America

گن در 1955 در ماه جون ديده از جهان فرو بست . وي اواخر عمرش را در فلوريدا به تحقيق مطالعه و انتشار کتاب ميگذراند . . از جمله ادعا هاي وي در آمد 50 ميليون دلاري در بازارهاي مالي بود است .

 


:: موضوعات مرتبط: ویلیام دلبرت گن , بیوگرافی , ,



بازدید : 3869
نویسنده : شاروم فرهنگ

ويليام دلبرت گن بزرگترين معامله گر تمام تاريخ در مزرعه اي در ايالت تگزاس در سال1878 به دنيا آمد. او اولين فرزند از 11 فرزند خانواده بود. او هرگز دوره دبستان خود را تمام نكرد و در دبيرستان نيز حضور نيافت او مجبور به كار كردن در مزرعه ي خانوادگي اش بود. او پيرو فرقه اي از دين مسيح به نام باپتيست بود.

ورود او به دنياي معاملات در زماني كه در كارگزاري تگزاركانا كار مي كرد به صورت حرفه اي شروع شد و شب ها نيز در مدسه تجارت حضور مي يافت. او سپس ازدواج كرد و نتیجه این ازدواج دو دختر بود. درسال 1903 در سن 25 سالگي به نيويورك رفت و كارگزاري شخصي خود را افتتاح كرد.
به محض ورود به بازار سهام نيويورك تصويري بزرگ از ويليام دي. گن (1878-1955) را مي توانيد ببينيد.
آسوكاسلواراجا . فيزيكدان اتمي كه با يكي از بزرگترين بانك هاي اروپا همكاري مي كند مي گويد: "گن بزرگترين نابغه اي بوده كه تابحال بازارهاي مالي به خود ديدهاست. پيشرفت هايي كه او در اين زمينه بدست آورده است همانند بزرگترين پيشرفتهايي است كه دانشمندان در قرن اخير بدست آورده اند".
گن يك معامله گر افسانه ايود. او تقريبا 25 نقشه كش را براي ترسيم نمودار تمام سهم ها در بازار سهام نيويورك استخدام كرد. او نمودارها را براي بدست آوردن فرصت هاي سرمايه گذاري بازبيني مي كرد. هر چند كه شهرت او بخاطر قدرت پيش بيني گري اوست اما او ثروت بسيار زيادي رابوسيله روش معاملاتي مكانيكي خود كه يك روش پیرو-روند بود بدست آورد.
گن در همه ي زمينه هاي تجارت موفق بود حتي در زمينه املاك و مستغلات و در زمينه كشتي و غیره. او اولين فردي در امريكا بود كه داراي هواپيماي شخصي بوده است ، او همچنين يك خلبان شخصي نيز داشت.
گن نوشته هاي زيادي دارد و دانش خود را در چند سري كتابها و دوره هاي اموزشي منتشر كرد. در اواخر عمر او گفت كه قابليت خرج كردن اين همه ثروت خود را ندارد و در زمان خود ثروتي حدود 50 ميليون دلار داشت اما اگر شما به قدرت خريد 50 ميليون دلار در دهه هاي 1940 و 1950 بنگريد متوجه خواهيد شد اين ميزان برابر با 500 ميليون دلار امروزي يا شايد بيشتر است.
يادگيري مفاهيم كتاب ها ودوره هايي كه گن منتشر كرد چندان آسان نيست. او از روي عمد فهم آن را مشكل ساخت به اين خاطر كه شاگردان او مطالعه و تلاش بيشتري براي موفقت در بازار داشته باشند


:: موضوعات مرتبط: ویلیام دلبرت گن , بیوگرافی , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد