پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 616
نویسنده : شاروم فرهنگ

تمام بازارها زمانی ایجاد می شوند که دو یا چند نفر بروی قیمت توافق دارند اما بر سر ارزش توافق ندارند.

زمانی که آخرین ماشینتان را خریدید، ماشین ارزش بیشتری برای شما داشت به نسبت پولی که برایش پرداخت کردید. با اینحال، برای شخصی که ماشین را از آن خریدید، پول شما ارزش بیشتری در مقایسه با ماشین داشت. شما زمانی که معامله کردید یک بازار مینیاتوری ایجاد کردید.  ما زمانی سهام می خریم که داشتن سهام را به داشتن پولی که برای سهام می پردازیم تریجیح می دهیم. خیال ما این است که( معامله کردن یک بازی خیالی است) ارزش سهام با دلار بالا می رود. ما این سهام را  از شخص ناشناسی می خریم که به این اطمینان رسیده است که ارزش این سهام در حال نزول است. ما یک عدم توافق واقعی بر سر ارزش جاری و آینده سهام داریم، اما بر روی قیمت توافق داریم.

هر بازار در دنیا به این دلیل طراحی شده است تا یک مقدار محدود از چیزی ( که می تواند سهام، کالاهای کشاورزی، ارز یا هر چیز دیگر باشد) را بین کسانی که بیشترین خواهانش هستند تقسیم کند. بازار این کار را با پیدا کردن و مشخص کردن قیمت صحیح انجام می دهد، که قیمت صحیح جایی است که تعادل قوی مابین قدرت کسانی که می خواهند بخرند و کسانی که می خواهند بفروشند وجود دارد.

سهام، کالا، اوراق قرضه، ارز، و بازارهای آپشن (اختیار معامله) تمامی این بازارها قیمت تعادل را به سرعت پیدا می کنند که از طریق مزایده آزاد یا از طریق کامپیوتر این کار انجام می گیرد. بازارها این قیمت را قبل ازینکه من و شما بتوانیم هرگونه عدم تعادل را شناسایی کنیم پیدا می کنند و حتی قبل از اینکه معامله گران داخل بازار متوجه هر گونه عدم تعادل شوند این کار انجام می گیرد. اگر این سناریو درست باشد—که هست—سپس ما می توانیم به یک سری نتیجه گیری های بسیار ساده و بسیار مهم درباره اطلاعاتی که به بازار تعمیم داده می شود برسیم و آن را بدون هرگونه پرسشی بپذیریم.

نوشته بیل ویلیام



:: موضوعات مرتبط: تکنیکال آنالیز , تئوری ها , ,



Dow theory
نوشته شده در
بازدید : 618
نویسنده : شاروم فرهنگ

نظریات داو از  255 سرمقاله ای که برای وال استریت ژورنال نوشته استخراج شده است. چالرز داو، موسس وال استریت ژورنال و بنیانگذار داوجونز  است. پس از مرگ او ، با جمع آوری مقالاتش نظریه داو شکل گرفت.

نظریه داو شش اصل اساسی دارد که توسط همیلتون ، رئا و شفر  جمع آوری شده است.


شش اصل اساسی نظریه داو

1- بازار سه نوع حرکت دارد

(1) حرکت اصلی ، روند بزرگ یا بلند مدت که ممکن است از یک تا چند سال به طول بیانجامد و می تواند نزولی یا صعودی باشد. (2) نوسانات میان مدت یا تحرکات میان مدت که از 10 روز تا سه ماه به طول می انجامد که عموما 33 تا 66 درصد از حرکت اصلی قیمت را اصلاح می کند . (3) نوسان کوتاه ، یا حرکات کوچک که از چند ساعت تا چند ماه به طول می انجامد.

 

2- روند های بازار  سه فاز  دارند

بر اساس نظریه داو حرکت های اصلی بازار یا روندهای بزرگ یا بلندمدت بازار سه فاز دارد : فاز تجمیع ، فاز مشارکت عمومی و فاز توزیع . فاز تجمیع (فاز1) زمانی است که خبرگان بازار بر خلاف نظر بازار شروع به خرید می کنند. در این فاز قیمت سهام خیلی تغییر نمی کند زیرا این سرمایه گذاران در اقلیتند.  در فاز 2 با شروع رشد قیمت مشارکت عمومی همراه می شود و قیمت به سرعت رشد می کند. این فاز تا زمانی اتفاق می افتد که سفته بازی بسیار زیاد می شود. در این نقطه ، سرمایه گذاران زیرک شروع به توزیع سهام می کنند.

 

3-بازار سهام تمام اخبار را کم ارزش می کند

قیمت سهام با سرعت بسیار زیادی اطلاعات جدیدی که در دسترس باشد را در خود می آمیزد. هنگامی که خبر منتشر شد، قیمت سهام به نسبت عکس العمل به این اخبار جدید تغییر خواهد کرد

 

4- شاخص های بازار سهام می بایست یکدیگر را تایید کنند

 در زمان داو ، اولین شاخص او شاخص صنعتی بود و دیگری شاخص شرکت های راه آهن . برای داو ،  بازار صعودی برای شاخص صنعتی تا هنگامی که شاخص راه آهن نیز صعود نمی کرد تایید نمی شد. از نظر او  زمانی که مابین این دو شاخص واگرایی بود یک هشداری جهت تغییر اوضاع وجود داشت.

 

5- روند ها توسط حجم معاملات می بایست تایید شوند

از نظر داو حجم معاملات روند قیمت ها را تایید می کنند.  از نظر داو با رشد قیمت ،حجم معامله نیز می بایست رشد کند از نظر داو این نشانه صداقت بازار است.

 

6- روندها تا زمانی که اخطارهای قطعی جهت پایان آنها وجود نداشته باشد معتبرند

از نظر داو ، روندها با وجود نویزهای بازار (نوسانات بازار) همچنان پابرجا می مانند. ممکن است قیمت به صورت موقت در خلاف جهت روند حرکت کند اما به سرعت مجددا به حرکت در جهت اصلی ادامه خواهد داد. تشخیص اخطار قاطع بازگشتی کار ساده ای نیست. ابزارهای تحلیل تکنیکی برای شناسایی این هشدارهای بازگشتی بسیار مفیدند اما توسط تحلیلگران مختلف به صورت های متفاوت تفسیر می شوند.


:: موضوعات مرتبط: تکنیکال آنالیز , تئوری ها , ,



بازدید : 3870
نویسنده : شاروم فرهنگ

ويليام دلبرت گن بزرگترين معامله گر تمام تاريخ در مزرعه اي در ايالت تگزاس در سال1878 به دنيا آمد. او اولين فرزند از 11 فرزند خانواده بود. او هرگز دوره دبستان خود را تمام نكرد و در دبيرستان نيز حضور نيافت او مجبور به كار كردن در مزرعه ي خانوادگي اش بود. او پيرو فرقه اي از دين مسيح به نام باپتيست بود.

ورود او به دنياي معاملات در زماني كه در كارگزاري تگزاركانا كار مي كرد به صورت حرفه اي شروع شد و شب ها نيز در مدسه تجارت حضور مي يافت. او سپس ازدواج كرد و نتیجه این ازدواج دو دختر بود. درسال 1903 در سن 25 سالگي به نيويورك رفت و كارگزاري شخصي خود را افتتاح كرد.
به محض ورود به بازار سهام نيويورك تصويري بزرگ از ويليام دي. گن (1878-1955) را مي توانيد ببينيد.
آسوكاسلواراجا . فيزيكدان اتمي كه با يكي از بزرگترين بانك هاي اروپا همكاري مي كند مي گويد: "گن بزرگترين نابغه اي بوده كه تابحال بازارهاي مالي به خود ديدهاست. پيشرفت هايي كه او در اين زمينه بدست آورده است همانند بزرگترين پيشرفتهايي است كه دانشمندان در قرن اخير بدست آورده اند".
گن يك معامله گر افسانه ايود. او تقريبا 25 نقشه كش را براي ترسيم نمودار تمام سهم ها در بازار سهام نيويورك استخدام كرد. او نمودارها را براي بدست آوردن فرصت هاي سرمايه گذاري بازبيني مي كرد. هر چند كه شهرت او بخاطر قدرت پيش بيني گري اوست اما او ثروت بسيار زيادي رابوسيله روش معاملاتي مكانيكي خود كه يك روش پیرو-روند بود بدست آورد.
گن در همه ي زمينه هاي تجارت موفق بود حتي در زمينه املاك و مستغلات و در زمينه كشتي و غیره. او اولين فردي در امريكا بود كه داراي هواپيماي شخصي بوده است ، او همچنين يك خلبان شخصي نيز داشت.
گن نوشته هاي زيادي دارد و دانش خود را در چند سري كتابها و دوره هاي اموزشي منتشر كرد. در اواخر عمر او گفت كه قابليت خرج كردن اين همه ثروت خود را ندارد و در زمان خود ثروتي حدود 50 ميليون دلار داشت اما اگر شما به قدرت خريد 50 ميليون دلار در دهه هاي 1940 و 1950 بنگريد متوجه خواهيد شد اين ميزان برابر با 500 ميليون دلار امروزي يا شايد بيشتر است.
يادگيري مفاهيم كتاب ها ودوره هايي كه گن منتشر كرد چندان آسان نيست. او از روي عمد فهم آن را مشكل ساخت به اين خاطر كه شاگردان او مطالعه و تلاش بيشتري براي موفقت در بازار داشته باشند


:: موضوعات مرتبط: ویلیام دلبرت گن , بیوگرافی , ,