پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 955
نویسنده : شاروم فرهنگ

  همان‌طور که تاریخ بارها و بارها نشان داده، طلا و نقره شاید تنها گزینه‌های بلند‌مدت برای سرمایه‌گذاری باشند که ریسک‌ گریز شناخته شده‌اند.

بخشی از ریسک‌ گریزی این دارایی‌ها ناشی از این واقعیت است که این فلزات از قدیم توسط افراد جمع‌آوری و اندوخته (احتکار) می‌شده‌اند، به ویژه در زمان‌هایی که اوضاع مالی به چالش کشیده شده و یا دوره تورمی بالایی به وجود آمده باشد.

مهم‌تر از همه اینکه، فلزات گرانبهایی همچون طلا و نقره دارایی‌های نقدی هستند که می‌توانند به آسانی به پول نقد تبدیل شده و یا در داد و ستد کالایی رد و بدل شوند؛ این دو ویژگی به تنهایی فلزات گرانبها را تبدیل به دارایی‌های منحصر به فردی برای سرمایه‌گذاری کرده است و این دقیقاً چیزی است که رقبای ضد‌طلا ظاهراً موفق به درک آن نشده‌اند.

..::برای مطالعه کامل مقاله به ادامه مطلب بروید::..


:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , دانش مالی , نکات , ,



بازدید : 1130
نویسنده : شاروم فرهنگ
 تفاوت كشورهاي ثروتمند (پيشرفته) و فقير، تفاوت قدمت آنها نيست.
زيرا براي مثال كشور مصر بيش از 3000 سال تاريخ مكتوب دارد و فقير است!
اما كشورهاي جديدي مانند كانادا، نيوزيلند، استرالياكه 150 سال پيش وضعيت قابل توجهي نداشتند اكنون كشورهايي توسعه‌ يافته و ثروتمند هستند.
تفاوت كشورهاي فقير و ثروتمند (پيشرفته) در ميزان منابع طبيعي قابل استحصال آنها هم نيست.
ژاپن كشوري است داراي سرزمين بسيار محدودي كه 80 درصد آن كوه‌هايي است كه مناسب كشاورزي و دامداري نيست اما دومين اقتصاد قدرتمند جهان پس از آمريكا را دارد. اين كشور مانند يك كارخانه پهناور و شناوري مي‌باشد كه مواد خام را از سراسر جهان وارد كرده و به صورت محصولات پيشرفته صادر مي‌كند.
مثال ديگر کشور سويس است. كشوري كه اصلاً كاكائو در آن به عمل نمي‌آيد اما بهترين شكلات‌هاي جهان را توليد و صادر مي‌كند. در سرزمينكوچك و سرد سويس كه تنها در چهار ماه سال مي‌توان كشاورزي و دامداري انجام داد، بهترين لبنيات (پنير) دنيا توليد مي‌شود.
همچنين كشوري است كه به امنيت، نظم و سختكوشي مشهور است و به همين خاطر به گاو صندوق دنيا مشهور شده ‌است (بانك‌هاي سويس).
افراد عالي رتبه‌اي كه از كشورهاي ثروتمند با همپايان خود در كشورهاي فقير برخورد دارند براي ما مشخص مي‌كنند كه سطح هوش و فهم نيز, تفاوت قابل توجهي در اين ميان ندارد.
نژاد و رنگ پوستنيز مهم نيستند زيرا مهاجراني كه در كشور خود برچسب تنبلي مي‌گيرند در كشورهاي اروپايي به نيروهاي مولد تبديل مي‌شوند.


پس تفاوت در چيست؟
تفاوت در رفتارهاي است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است.
وقتي كه رفتارهاي مردم كشورهاي پيشرفته را تحليل مي‌كنيم متوجه مي‌شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگي خود پيروي مي‌كنند:


1)    اخلاق به عنوان اصل و پايه
2)    وحدت
3)    مسئوليت پذيري
4)    احترام به قانون و مقررات
5)    احترام به حقوق شهروندان ديگر
6)    عشق به كار
7)    تحمل سختي‌ها به منظور سرمايه‌گذاري در آينده
8)    ميل به ارائه كارهاي برتر و فوق‌العاده
9)    نظم‌پذيري
10)   ایده و خلاقیت
 

:: موضوعات مرتبط: نکات , ,



بازدید : 851
نویسنده : شاروم فرهنگ
 
غده ی سرطانی را تا بدخیم نشده علاج کنیم(نیما آزادی)
صف پرستی و معضل قوانین اشتباه بورس!
در سال های گذشته بارها و بارها نسبت به پدیده صف و صف پرستی در بازار هشدار دادیم اما اصرار پشت اصرار که صف برای بازار خوب است!در این فراز در خصوص سابقه این پدیده توضیحاتی ارائه میکنیم.

- ماهیت وجودی صف
اصولاً در ممالکی که هجمه خبری و توده واری در بازار رونق بیشتری دارد مقوله صف به نوعی برجسته تر است و حساسیت به آن نیز بیشتر. به عنوان نمونه اگر برای یک کالایی در جایی صف تشکیل دهند براحتی شایعات در این خصوص گسترش می یابد. از صف نان، گوشت، شیر، تخم مرغ گرفته تا دلار و سکه!

- ابزار شانتاژ خبری
اصولاً برای پخش یک خبر یا شایعه بخصوص دروغین فضای محیطی نیاز به یک محرک دارد که بهترین محرک صف است! وقتی شایعه ای در خصوص یک اتفاق در بازار داریم تجمع گروهی در یک جای خصوص تحت آن عنوان بر سایر بخش ها اثر می گذارد و به صورت دومینو به کل جامعه سرایت می کند.

- زبان به زبان شدن
در ممالکی که شایعه را دوست دارد و از آن استقبال می کند عواملی که این شایعات را قوی تر و سهل الباور تر می کند می تواند به پخش سریع این شایعات در کل کشور شود، وضعیت فعلی دلار و سکه تا حدود زیادی تحت تاثیر این پدیده دومینویی قرار گرفته است.

- صف؛ عامل قحطی؟
در جوامعی که بسترهای اقتصادی ضعیفی دارد و به صورت مدرن نگاه نمی شود و اقتصاد بیماری دارد عوامل تحریک کننده مختلف براحتی می تواند تفکرات ضعیف اقتصادی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. اگر شایع شود قحطی مرغ است، تخم مرغ در جامعه کم شده، گوشت نداریم، بنزین فلان شده و بهمان براحتی در مدت کوتاهی در چنین جوامعی شکست در آن حوزه اتفاق می افتد بنابراین وقتی مسئولین اقتصادی آن کشور جلوی عوامل را نگیرند خود به نوعی تشدید کننده خواهند بود.

حال به قبول فرضیات بالا، در بازار آتی سکه که ساز و کار اداره شدنش مشکلات فراوانی دارد و اصولاً این بازار ایجاد شده تا تب و تاب معاملات فیزیکی کاسته شود و معاملات به صورت مدرن ایجاد شود، یک پازل معیوب، مخرب و تحریک کننده ای فراهم شده تا سلسله وقایع طوری محقق شود که دائماً در این سیکل بازار حس کند قحطی شده دائماً شاهد زبان به زبان شدن باشیم و این شانتاژ خبری بر بازار اثرات جبران ناپذیری ایجاد کند.

· شنیده اید که صحبت دلار 5000 تومانی شده؟جدی؟بله صف خرید آتی را نمی بینید؟
· شایع شده دلار دولت دلار ندارد و در بازار شلوغ شده و همه دلار می خواهند پس با این اوصاف سکه 1.5 میلیون می شود، از کجا معلومه؟صف خرید آتی را نمی بینید؟
· شایع شده عده ای چند روز گذشته فروش گرفته اند و از اینکه مبادا نتوانند ببندند معاملات فروششان را امروز در صف خرید رفته اند!

یک بار هم که شده شجاع باشیم و از قوانین دست و پا گیر فاصله بگیریم و بازار آزاد را سرلوحه کارمان کنیم. بجای آنکه با قوانین دست و پا گیر دامی بزرگ تر برای خود پهن کنیم سعی کنیم به روش هایی ولاتیلیتی بازار را بالا ببریم. این غده سرطانی یک آفت است که بیشتر زمینه سوداگری اش قوی است تا محاسنش!
غده سرطانی را تا بدخیم نشده علاج کنیم! صف پرستی معضل بزرگی است جراحی اش کنیم تا کار دست کل مملکت نداده!

نیما آزادی 
مهر 1391
آوا گلد

:: موضوعات مرتبط: بورس , نکات , ,



بازدید : 12361
نویسنده : شاروم فرهنگ

کورس آموزش آنالیز زمانی(دوره مقدماتی)

نام استاد : محمد شعبانی(نیما آزادی)

سایت ارائه دهنده: PCM Broker

تعداد جلسات : 19 جلسه

زمان : 2012-2013

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .

توضیحات :

نگاه مدرن به بازار نیازمند بررسی همه جانبه در تمامی ابعاد می باشد . هر تحلیلی در بازار می بایست مبتنی بر سه اصل اساسی باشد :

1-      قیمت                       2- الگو                    3-زمان

چناچه بتوانیم با تحلیلی منطقی و درست نگاه مان را بر این سه اصل استوار کنیم ، به راحتی می توانیم در مسیری درست یک تحلیل جامع و کامل داشته باشیم . برای درک درست پارامتر زمان نیاز به فراگیری ابزارهای تحلیل گری در بعد زمان داریم . در ابتدا باید ابزار ها را معرفی نماییم و سپس کاربردها تشریح شود . در مجموع چهار ابزار ناب در بعد تحلیل گری زمانی داریم که این ابزارها در نرم افزار داینامیک ترید معرفی می شود و کاربرد هر یک به صورت تفصیلی بیان می گردد . (بر گرفته از کتاب : رکن سوم بازار – نوشته محمد شعبانی )

این چهار ابزار عبارتند از :

1-      اصلاحی زمانی (Time Retracement)

2-      نسبت های سیکل زمانی( Time Cycle Ratio)

3-      پیش بینی زمانی متناوب ( Alternate Time Projection)

4-      گسترش زمانی (Time Extension)


:: موضوعات مرتبط: کورس های آموزشی fa , آموزش تکنیکال ( نیما آزادی ) , ,
:: برچسب‌ها: کورس آموزش آنالیز زمانی _ نیما آزادی ,



بازدید : 998
نویسنده : شاروم فرهنگ

نام مقاله : فهرست 500 شرکت برتر دنیا

انتشار : مجله فورچن (مجله تجاری آمریکا)


فرمت : PDF


حجم : 963 KB


لینک دانلود : دانلود غیر مستقیم


توضیحات :برای اطلاعات بیشتر بروی نام هر شرکت کلیک بفرمایید


:: موضوعات مرتبط: فاندامنتال آنالیز , ,



برنامه Gannzilla
نوشته شده در
بازدید : 5635
نویسنده : شاروم فرهنگ

نام برنامه : Gannzilla

نسخه : 8.8c

نام برنامه نویس : Kalashnikov Artem

حجم برنامه : 2.4 مگابایت

عکس از برنامه : در ادامه مطلب . . .

توضیحات : در بین برنامه هایی که در رابطه با تئوری گن ارائه شده است ، این برنامه جزء آن دسته برنامه های مورد انتخاب همیشگی من بوده است ، چراکه علاوه بر این که محاسبات قیمت و زمان را در خود دارد محاسبات ستاره شناسی را در خود گنجانده است . پیشنهاد می کنم به ادامه مطلب بروید و برنامه را دانلود کنید و نگاهی هر چند کوتاه به آن بیاندازید ...


لینک دانلود : به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: بانک نرم افزار , ویلیام دلبرت گن , بانک نرم افزاری , ,



بازدید : 779
نویسنده : شاروم فرهنگ

 

به گزارش خبرنگار موج، ساليان زيادي است كه از بازي شطرنج به عنوان بهترين بازي فكري ياد مي شود و با توجه به قوانين و حركت مهره هاي آن مي توان به پيچيدگيهاي تازه اي درباره اين بازي پي برد.
در اين مقاله با نگاهي متفاوت سعي شده است درسهايي از علم مديريت را در آن يافت، درسهايي كه در اين بازي شيرين در ارتباط با علم مديريت ميتوان آموخت و آنها را به كار گرفت،
عبارتند از:

 

 

1. هدفمند بودن حركت

 

2. سازماندهي

 

3. هدايت مهره ها

 

4. برنامه ريزي

 

5. پايش و كنترل

 

6. حفظ مهره ها

7. حمايت مهره ها

8. پيش بيني حركات بعدي

9. پرهيز از حركات اضافي

10. گسترش توام با تفكر

11. گرفتن با انديشه مهره ها

12. مراقبت از آچمز شدن

13. شكست، مقدمه پيروزي

برای مطالعه کامل مقاله به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: نکات , ,



بازدید : 1095
نویسنده : شاروم فرهنگ


 

 Bill McLaren - Time Factor

 

6xDVDRip | AVI / XviD, 772 kb/s | 560x416 | ~6x1 hour | English: MP3, 128 kb/s (2 ch) | 2.05 GB
 

 


 

 


 

 

The "Time Factor" is a six hour presentation that is currently available on DVD format only. This presentation is designed to simplify and clarify Mr. Gann’s timing methodology. It offers a practical understanding of the “concepts” of time and how to practically apply these concepts to all markets: indexes, commodities, currencies and stocks. The material covered includes an explanation of the 144, 90 and 52 overlays, true trend lines and other techniques. It also comes with a check list to be used before positioning. Bill considers Part One: Foundations to Successful Trading as a prerequisite for the "Time Factor". A strong foundation is critical for being able to powerfully utilise the "Time Factor" knowledge.
 

 

 
 

 

 

 

 
 

 

دوستان برای دانلود می توانید به سایت اتوتردینگ مراجعه بفرمایید 
با تشکر از جناب فرهانی عزیز

فایل ها توسط امیر بابک عزیز در سرور سایت آپلود شده است . . . .


برای مشکل ایجاد شده عذر خواهی می کنم . . .


:: موضوعات مرتبط: کورس های آموزشی en , ویلیام دلبرت گن , ,



بازدید : 980
نویسنده : شاروم فرهنگ

 

 Mark Douglas - Mental Toughness: How To Think Your Way To Consistent Results

 

English | flv | 320 x 238 | yuv420p 473 Kbps | 25 fps | mp3 64 Kbps | 2.83 GB

 


 

How to identify and eliminate your self sabotaging beliefs while maximizing your trading strengths. Which of your beliefs are sabotaging your trading? Eliminate them! I will teach you how by:

 

by asking the right questions
consciously refocusing
restructuring your mental environment
How to model the belief systems of the worlds most successful traders. I will teach you the beliefs that enable you to become a superior trader. I will tell you what they are and how to make them yours and how to integrate those beliefs so that constant success is a natural function of who you are.

 

How to stay in sync with the market and stop fighting it. Are you assuming that you know what will happen next? What are the consequences of that? Heres how to let the market dictate your actions.
 

 

How to put yourself into the most conducive state to win and then maximize your results!
 

 

How to adapt and be rewarded. The marines embrace this philosophy and so should you! You will receive a real world life changing philosophy to immediately impact your trading.
 

 

The four basic trading fearsand the best techniques to eliminate them. Through the use of my custom developed tapes, you will learn to purge and eliminate the major sources of trading errors.
 

 

How to create and maintain a relaxed state state of mind by learning to think in probabilities.
 

 

How to develop the most ideal trading plan for you. Combine the mechanical, subjective, and intuitive approaches into the your trading plan for long term success.
 

 

At the end of my workshop you will see the markets differently, have the ability to eliminate money costing beliefs and most importantly, see trading for all its infinite potential.

 

Please visit to read more for downloading...


:: موضوعات مرتبط: کورس های آموزشی en , ,



بازدید : 1159
نویسنده : شاروم فرهنگ


نام استاد : مهدی دریس زاده ( مدیر عامل بروکر پرسپولیس کپیتال دوبی )

محل برگزاری : PCM Broker به صورت آنلاین

زمان : 20 sep 2011


توضیحات : در این سمینار آقای مهدی دریس زاده مدیر عامل بروکر به پرسشهای تریدرها و حاضران در این وبینار پاسخ دادن

حجم فایل : 26 مگابایت

لینک دانلود : به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .




:: موضوعات مرتبط: کورس های آموزشی fa , ,



بازدید : 1391
نویسنده : شاروم فرهنگ

هشتمین جلد از سری کتاب های رایگان به قلم شاروم فرهنگ

( لطفاً این کتاب را نفروشید و به رایگان در اختیار همه قرار دهید )

 

عنوان کتاب :  آشنایی و انتخاب بروکر و مهارت در متاتریدر 

تعداد صفحات : 81 صفحه

نویسنده : شاروم فرهنگ

فرمت کتاب : PDF

حجم فایل : 1,731 KB

 

 

لینک دانلود : به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . . 

 


:: موضوعات مرتبط: کتاب خانه الکترونیکی , ,



بازدید : 656
نویسنده : شاروم فرهنگ

پول فقط با کمی حساب کتاب و شانس به دست نمی آید. برای موفقیت در این راه فقط شما مهم هستید. افرادی در این راه موفق شده اند که خصوصیات اخلاقی ویژه ای داشته اند.
در ادامه مطلب به چند خصیصه اخلاقی افرادی که در پول درآوردن موفق بوده اند اشاره می کنیم تا بتواند به پیشرفت شما کمک کند.

به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: موفقیت , ,



بازدید : 748
نویسنده : شاروم فرهنگ

 چهل نکته جهت رسیدن به آسودگی خاطر
امید است با بکار بستن آنها به آرامش لازم برسید


با توجه به تفاوتهای فردی تأثیر هریک از این راهکارها در افراد متفاوت خواهد بود .

برای مطالعه 40 نکته به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .



:: موضوعات مرتبط: تناسب فکری و اندام , ,



ده عادت مهم مخرب مغز
نوشته شده در
بازدید : 847
نویسنده : شاروم فرهنگ

برای مطالعه این 10 عادت مخرب مغز به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: تناسب فکری و اندام , ,



بازدید : 677
نویسنده : شاروم فرهنگ


آيا اخيرا فراموش مي کنيد دسته کليد خود را کجا گذاشته ايد؟ داخل اتاق ميشويد بدون اينکه بدانيد براي چه کاري به ان سمت ميرويد؟

آيا بعد از ريختن چاي در استکان قوري را در يخچال مي گذاريد؟ شماره تلفن منزل خود را فراموش مي کنيد ؟

نگران نباشيد! متخصصان معتقدند که استرس هاي روزمره تا حدي مغز انسان را تحت تاثير قرار مي دهند که کم حافظگي را به وجود مي آورد.

 

  برای مطالعه نظر روانشناسان برای روش موثر در بازسازی حافطه به ادامه  مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: تناسب فکری و اندام , ,



بازدید : 744
نویسنده : شاروم فرهنگ

هر که هستید و هر کجا زندگی می کنید، آرامش را به زندگی خویش دعوت کنید و آن را در ذهن خود جایگزین سازید.اگر کلام و رفتار شما قرین آرامش باشد، بدون شک این ویژگی به دنیای اطراف شما نیزسرایت خواهد کرد. به خاطر داشته باشید برای رسیدن به این وضعیت، لازم است برخی قابلیت های و یژه را در خود پرورش دهید و شرایط خاصی را در زندگی خویش ایجاد نمایید. رعایت نکات که در ادامه مطلب می توانید آن را مطالعه بفرمایید مقدماتی است که به شما کمک می کند در این مسیر گام بردارید. . . به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,



بازدید : 781
نویسنده : شاروم فرهنگ

اگر شما فقط یک اتاق ، یک خط تلفن و سی روز زمان برای کسب در‌آمد از اینترنت داشتید ، چکاری با آن‌ها می توانستید انجام دهید؟ خوب جالب نتیجه ائی از این برنامه نیمه مدون می‌توان گرفت که ممکن است برای خیلی‌ها ، خیلی مفید باشد. اینکه من در طی این مدت سی ماه چکاری انجام می‌دادم ، بماند برای فرصتی مناسب و طراحی هیجان انگیز اما آنچه اکنون در زمینه این برنامه کسب در‌آمد اینترنتی در سی روز می‌توانم به شما ارائه کنم نظر «گری ناکلز» یکی از بازاریاب های موفق کسب در‌آمد اینترنتی است.

متن کامل مقاله در ادامه مطلب مطالعه بفرمایید ...


:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , دانش مالی , ,



از تفکر تا عمل
نوشته شده در
بازدید : 739
نویسنده : شاروم فرهنگ

در این مقاله می خوانید :

1-  همه چیز از “ایده” شروع می شود

2-  ایده های مستقل ؛ ایده های متاثر

3-  قدر ایده هایمان را بدانیم

4-  ایده هایمان را مدیریت کنیم

5-  به سراغ ایده ها بریم و از آنها استفاده کنیم
 
به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


 


:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , دانش مالی , سیستم معاملاتی , ,



بازدید : 681
نویسنده : شاروم فرهنگ

حتما شما نیز این جمله معروف که « استمرار موفقیت نسبت به کسب آن از اهمیت بیشتری برخوردار است » را بار‌ها شنیده‌اید. به عقیده بسیاری از سرمایه گذاران در بازار سهام یا بورس، موفقیت، تنها در خرید سهام‌های ارزان و فروش آن‌ها با قیمتی چند برابر که سود قابل توجهی را برای شما به همراه دارد خلاصه می‌شود.
بحران اقتصادی و بازارهای راکد و بی‌ثبات سرمایه و بورس به طور کامل خط بطلانی بر این نظریات کشیده است. پس در ادامه با همراه باشید تا بتوانید با اتخاذ راه کارهای ارائه شده در این مقاله نقشی فعال و سرمایه گذاری موفق را دربازار بورس اوراق بهادار تجربه نمایید.


برای مطالعه متن کامل مقاله به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بورس , نکات , ,



بازدید : 1860
نویسنده : شاروم فرهنگ

ساعت باز شدن و بسته بازار های بورس اروپا ، آمریکا ، آسیا ، اقیانوسیه را در دو زمان به وقت تهران و لندن (GMT) در ادامه مطلب می توانید مشاهده کنید . .. .


:: موضوعات مرتبط: نکات , ,
:: برچسب‌ها: ساعت باز شدن و بسته بازارهای بورس خارجی ,



بازدید : 545
نویسنده : شاروم فرهنگ

سرمایه گذاری به معنای به تعویق انداختن مصرف فعلی برای به دست آوردن منافع بیشتر در آینده است.در حقیقت سرمایه گذار به امید به دست آوردن سود بیشتر در آینده از ارزش های کنونی چشم پوشی می کند.

 

برای مطالعه متن کامل مقاله به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .



:: موضوعات مرتبط: نکات , ,



بازدید : 688
نویسنده : شاروم فرهنگ

ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها مبنی بر تقاضای یک ضامن برای وام‌های زیر 10 میلیون تومان، و عملکرد متناقض بانک‌ها در این زمینه موجب شده است تا متقاضیان وام تکیلف خود را دراین زمینه ندادند.

به گزارش مهر، این روز‌ها اخباری شنیده می‌شود مبنی بر اینکه تعدادی ازبانک‌ها بدون درنظر گرفتن بخشنامه جدید بانک مرکزی پیرامون درخواست یک ضامن برای وام‌های زیر 10 میلیون تومان، تقاضای 2 ضامن یا حتی سه ضامن را دارند. با توجه به تناقض‌هایی که بین بخشنامه و عملکرد بانک‌ها دراین زمینه، باید براین موضوع تاکید کرد که آیا تعریف جدید شرایط بخشنامه صادره از بانک مرکزی امکان پذیر است؟

 

برای مطالعه کامل این مقاله به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , ,



بازدید : 720
نویسنده : شاروم فرهنگ

برنامه کسب و کار يا طرح توجيهي براي يک پروژه يا فعاليت تجاري در هر سازمان اقتصادی بزرگ و شرکت کوچکی به عنوان یک  سند اصلی تلقی می شود که  مقیاسی خواهد بود برای کارمندان و مدیران تا  بواسطه آن بتوانند میزان موفقیت های خود و شرکت را بسنجند و برای فعالیت های آتی خود تصمیم گیری کنند. این برنامه بر اساس توانایی های شرکت در نیروی انسانی, تجهیزات و سرمایه تهیه می شود.

به عنوان مثال داشتن یک برنامه کسب و کار مناسب هنگام ارائه تقاضای دریافت وام ازموسسات اعتباری همچون بانک ها نقش موثری در تصمیم گیری آنها برای حمایت از شرکت شما و پروژه های در دست اجرای شما دارد.

در ادامه با اطلاعات مورد نیاز برای تهیه یک برنامه کسب و کار آشنا می شویم.

برای مطالعه کامل این مقاله به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , ,



بازدید : 659
نویسنده : شاروم فرهنگ

 

آفرینش ایده های نو و طرح افکار نوین، محصول کارکردهای شناختی و عصبی فردی است. میزان تکامل یافتگی نیمکره های مغز و سامانه عصبی در هر فرد عاملی تعیین کننده در سطح و میزان ادراک و شناخت محیط و پردازش ذهنی دریافت های حسی است. هر ایده یا اندیشه نوینی بر اثر پردازش ذهنی و یافتن ارتباط ها و تمایزهای موجود و بالقوه میان عناصر طبیعی حاصل می شود. فرآیند پردازش ذهنی متاثر از عوامل طبیعی سامانه عصبی و آموخته ها و مهارت های فردی است. بر این اساس در بحث پیرامون ایده پردازی با دو جنبه زیست شناسی سامانه عصبی و ظرفیت های آموزش انسانی رو به رو هستیم.

برای مطالعه متن کامل مقاله به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,



بازدید : 640
نویسنده : شاروم فرهنگ

تهیه Osborn اسبورنچک لیستی از سوالات درباره ی یک محصول، یک فرایند، یا هر موضوع تحت بررسی دیگر می تواند دیدگاه های جدیدی ایجاد کند و به نوآوری منتهی شود. یکی از متداول ترین چک لیست ها برای خلق ایده، چک لیستی است که توسط الکس.اف.اسبورن در سال 1953 طراحی شد. وی این چک لیست را در زمانی طراحی کرد که در یک شرکت بزرگ تبلیغاتی شراکت داشت.

برای مطالعه متن کامل مقاله به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: دانش مالی , ,



بازدید : 873
نویسنده : شاروم فرهنگ

اهميت به سهام طلايي و مديريتي پرهيز از تمركز بر سهام يك شركت خاص و از همه مهم‌تر تشخيص درست زمان خريد و فروش از جمله نكات كليدي و رموز موفقيت اين سرمايه‌گذار شناخته شده است. بخشي از ادامه زندگي‌نامه وي كه در كتاب 23 اصل موفقيت وارن بافت منتشر شده را در ادامه مطلب مي‌خوانيد.

 


 


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,



بازدید : 2022
نویسنده : شاروم فرهنگ

هفتمین جلد از سری کتاب های رایگان برگرفته از مطالعات و تجربه های شخصی

( لطفاً این کتاب را نفروشید و به رایگان در اختیار همه قرار دهید )

 

عنوان کتاب :  تکنیکـال آنـالیز-جلد دوم - نمودار نقطه و رقم

تعداد صفحات : 98صفحه

 نویسنده : شاروم فرهنگ

 فرمت کتاب: PDF

 حجم پک:   3,125 KB

لینک دانلود : به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید ...


 


:: موضوعات مرتبط: کتاب خانه الکترونیکی , ,



بازدید : 602
نویسنده : شاروم فرهنگ

 

در بازارهای مالی سه نوع تحلیل وجود دارد :

1.فاندامنتال : تحلیل سنتی که از دیر باز مورد استفاده و تایید اقتصاد دانان بوده است.

2.تکنیکال :  این تحلیل از سال 1970 متولد شد.قبل از این در جهان فقط تحلیل فاندامنتال کار میشد.با تولد این نوع تحلیل ابتدا تا چندین سال به شدت همه آن را رد کرده و بعضی ها نیز این کار را جادوگری میدانستند.تا اینکه در اویل دهه 80 این تحلیل کم کم پذیرفته شد و حتی کسانی فقط با این روش اقدام به معامله می کردند.

3.تحلیل روانشناسی : این سبک در اوایل دهه 80 به وجود آمد و مثل تکنیکال تا چندین سال شدیدا رد و نادیده گرفته میشد اما از اوایل دهه 90 کم کم تایید و مورد استفاده قرار گرفت.

فاندامنتال  + تکنیکال          20% موفقیت

تحلیل روانشناسی              80% موفقیت


 

 

 

در بازار تبادلات ارزی تغییرات قیمتی دلایلی دارد که این دلایل به شرح زیر می باشد : 

1.جهان گردان  2.سرمایه گذاران  3.خریداران بین المللی 4.شرکت های چند ملیتی 5.بانک ها

و همچنین عوامل موثر بر تغییر نرخ ارزها :

1.رویدادهای سیاسی 2. رویدادهای اقتصادی 3. رویدادهای اجتماعی


بنابراین حرکات بازار فقط خرید و فروش تریردها نیستند و این جمله ای که می گویند همراه با بزرگان بازار حرکت کنید منظور خریداران و فروشندگان خاص نیست ، بلکه منظور،  آن مجموعه ای است که بازار را به حرکت در می آورد ...

به همین خاطر است که می باید علاوه بر تحلیل تکنیکال ، تحلیل فاندامنتال و تحلیل روانشناسی را نیز به کار برد ...

این سه تحلیل همانند که یک صندلی سه پایه هستند که اگر یکی از آنها نباشد شما به زمین می خورید ...


 

اما حجم معاملات در بازار ارز در جهان :

سال 1997 : 5 میلیارد دلار

سال 1987 : 600 میلیارد دلار

سال 1992 : 1 تریبیون دلار

سال 1997 : 1.5 تریبیون دلار

سال 2010 : 3 تریبیون دلار

 نکته : به دلیل حجم بالای معاملات هیچ شخصی نمی تواند روی ارز ها تاثیر بگذارد حتی بانک ها.


نکات دیگر نیز هست که چناچه این نکات توجه شما را جلب نموده است در قسمت نظرات بفرمایید تا بقیه را هم به مرور بنویسم ...


با تشکر

شاروم فرهنگ


:: موضوعات مرتبط: نکات , ,



بزودی . . .
نوشته شده در
بازدید : 523
نویسنده : شاروم فرهنگ

...

.............

.....................

..:: بزودی کتاب نمودار نقطه و رقم (P&F) ::..

.....................

.............

...


:: برچسب‌ها: کتاب , کتاب نمودار نقطه و رقم , P&F , Point & Figure ,



بازدید : 1583
نویسنده : شاروم فرهنگ

سری کتاب های رایگان برگرفته از مطالعات و تجربه های شخصی

( لطفاً این کتاب را نفروشید و به رایگان در اختیار همه قرار دهید )

 

عنوان کتاب :  تکنیکـال آنـالیز-جلد اول-نمودار شمعی ژاپنی

تعداد صفحات : 36 صفحه

نویسنده : شاروم فرهنگ (بر گرفته از مطالعات و تجربه های شخصی)

فرمت کتاب : PDF

حجم فایل : 1,100 KB

لینک دانلود : لطفا به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: کتاب خانه الکترونیکی , ,



بازدید : 767
نویسنده : شاروم فرهنگ

نام کتاب : آشنایی مقدماتی با بازارهای مالی بورس - جلد اول

تعداد صفحات : 123

نویسنده : حامد خسروی

گرد آورنده : شاروم فرهنگ


فرمت کتاب : PDF

حجم فایل : 2,374 KB

 

لینک دانلود : به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید


 




:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , بورس , ,



بازدید : 640
نویسنده : شاروم فرهنگ

1- مطمئن ترین راه برای ثروتمند شدن این است که کار موفقی رابرای خود طرح ریزی کنید و به مرحله اجرا درآورید . هیچکس با کار کردن برای دیگران ثروتمند نمی شود.


2-کافی است تنها ده درصد بهتر از رقبا باشید تا راه برای ثروتمند شدن شما هموارشود.

 

برای مطالعه کامل نکات به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید ...


:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , نکات , ,



شرکتهای سهامی
نوشته شده در
بازدید : 655
نویسنده : شاروم فرهنگ

دراقسام مختلف شرکتهاوقواعدراجعه به آنها

ماده 20 - شرکتهای تجارتی برهفت قسم است :

1 - شرکت سهامی .

2 - شرکت بامسیولیت محدود.

3 - شرکت تضامنی

4 - شرکت مختلط غیرسهامی .

5 - شرکت مختلط سهامی .

6 - شرکت نسبی .

7 - شرکت تعاونی تولیدومصرف


به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید ...


:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , بورس , ,



بازدید : 733
نویسنده : شاروم فرهنگ

برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام و بورس باید نکات زیادی را رعایت کنیم تا دچار ضرر و زیان نگردیم. مواردی که در ادامه مطلب خواهید خواند از جمله آنها هستند که توجه به این نکات می‌تواند مفید بوده و ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کند.

 

به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید .


:: موضوعات مرتبط: نکات , ,



سبد سهام
نوشته شده در
بازدید : 658
نویسنده : شاروم فرهنگ

سبد سهام یا پُرتفُوی (به فرانسوی: Portfolio) ترکیبی مناسب از سهام‌ یا سایر دارایی‌ها است، که یک سرمایه‌گذار آنها را خریداری کرده است. هدف از تشکیل سبد سهام، تقسیم‌کردن ریسک سرمایه‌گذاری بین چند سهم است؛ بدین ترتیب، سود یک سهم می‌تواند ضرر سهام دیگر را جبران کند. یک ضرب‌المثل معروف می‌گوید: «همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید.»، چرا که ریسک شکستن سبد، باعث نابودی همه تخم‌مرغ‌ها خواهد شد.

 

1. ارزش پرتفوی

به ارزش مالی و نقدی پرتفوی هر شخص حقیقی یا حقوقی، ارزش پرتفوی گویند. برای قیمت گذاری شرکت‌های سرمایه گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، مهم ترین عامل ارزش پرتفوی این شرکت هاست.

2. مدیریت

پرتفوی به منظور کاهش ریسک و به صورتی انتخاب می‌شود تا در شرایط عادی احتمال کاهش بازده همه دارائیها (شامل سهام‌های خریداری شده) نزدیک به صفر باشد.

پرتفوی می‌تواند متعلق به شخصیت حقیقی و یا حقوقی باشد. در حال حاضر در بورس ایران، بزرگ‌ترین پرتفوی افراد حقیقی متعلق به رسول گنجی است که مجموع دارائی‌های این پرتفوی مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد دلار است.


:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , بورس , ,



بازدید : 630
نویسنده : شاروم فرهنگ

اهميت به سهام طلايي و مديريتي پرهيز از تمركز بر سهام يك شركت خاص و از همه مهم‌تر تشخيص درست زمان خريد و فروش از جمله نكات كليدي و رموز موفقيت اين سرمايه‌گذار شناخته شده است. بخشي از ادامه زندگي‌نامه وي كه در كتاب 23 اصل موفقيت وارن بافت منتشر شده را در ادامه مي‌خوانيد. ( برای مطالعه متن کامل مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید)


:: موضوعات مرتبط: نکات , ,



بازدید : 669
نویسنده : شاروم فرهنگ


نام کتاب : آشنایی مقدماتی  با بورس اوراق بهادار ایران - جلد اول

فرمت : PDF

زبان نوشتاری : پارسی

تعداد صفحات : 55 صفحه

سال نگارش : 1389

نویسنده : شاروم فرهنگ (گرد آورنده ) 

لینک دانلود : به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید ...


:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , بورس , ,



بازدید : 565
نویسنده : شاروم فرهنگ

 

تحلیلگران اظهار می‌کنند که طلا ممکن است پیش از پایان سال جاری وضعیت پناهگاه مطمئن مالی را مجدد بازیابد؛ اگرچه سرمایه گذاران به دلیل همبستگی این فلز با دارایی‌های پرمخاطره باید همچنان در انتظار نوسان قیمت کوتاه مدت باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طلا در ماههای اخیر که سرمایه گذاران به دلیل نگرانی نسبت به بحران بدهی منطقه یورو و کندی رشد اقتصادی جهانی به دنبال نقدینگی . . . ( به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید )


:: موضوعات مرتبط: اخبار اقتصادی , ,



سرنوشت يورو
نوشته شده در
بازدید : 968
نویسنده : شاروم فرهنگ

در پايان هفته گذشته رهبران 8 قدرت اقتصادي غربي در محل كمپ ديويد كه استراحتگاه رياست‌جهمور آمريكا است، جلسه‌اي برگزار كردند تا در مورد شرايط اقتصادي و سياسي جهان تصميم‌گيري كنند.

گروه جي -7 در سال 1975 ابتدا شامل شش كشور صنعتي تشكيل شد كه عبارت بودند از ايتاليا، انگلستان، آلمان، فرانسه، ژاپن و آمريكا (كانادا در سال 1976 به اين مجموعه پيوست) و در آن زمان حدود 40 درصد از توليد ملي جهان را در اختيار داشتند. پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي، روسيه نيز در سال 1998به اين گروه دعوت شد و به اين ترتيب نام آن به جي -8 (8-G) تغيير يافت. تا قبل از بحران اقتصادي سال 2008 اين گروه در مقايسه با زمان تشكيل اجلاس اخير سال‌هاي بهتري را به خود ديده است. هم آمريكا . . . ( به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید )


:: موضوعات مرتبط: اخبار اقتصادی , ,



بازدید : 544
نویسنده : شاروم فرهنگ

پيش از اين نيز او سمت‌هايي درصندوق جهاني پول وكمپاني مديريت ‌هاروارد (نهادي كه دارايي‌هاي موسسه‌هاروارد را مديريت مي‌كند) بر عهده داشته است. وي در سال‌هاي 2009، 2010، و 2011 به عنوان يكي از 100 متفكر جهاني برتر در عرصه سياست خارجي شناخته شد. كتاب وي با عنوان «هنگامي كه بازارها با هم تلاقي مي‌كنند» از سوي موسسه‌هاي فايننشال تايمز و گلدمن ساكس عنوان برگزيده را از آن خود كرد و موسسه اكونوميست نيز در سال 2008 آن را به عنوان بهترين كتاب سال برگزيد... ( به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید )




صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 22 صفحه بعد