پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 846
نویسنده : شاروم فرهنگ
 
غده ی سرطانی را تا بدخیم نشده علاج کنیم(نیما آزادی)
صف پرستی و معضل قوانین اشتباه بورس!
در سال های گذشته بارها و بارها نسبت به پدیده صف و صف پرستی در بازار هشدار دادیم اما اصرار پشت اصرار که صف برای بازار خوب است!در این فراز در خصوص سابقه این پدیده توضیحاتی ارائه میکنیم.

- ماهیت وجودی صف
اصولاً در ممالکی که هجمه خبری و توده واری در بازار رونق بیشتری دارد مقوله صف به نوعی برجسته تر است و حساسیت به آن نیز بیشتر. به عنوان نمونه اگر برای یک کالایی در جایی صف تشکیل دهند براحتی شایعات در این خصوص گسترش می یابد. از صف نان، گوشت، شیر، تخم مرغ گرفته تا دلار و سکه!

- ابزار شانتاژ خبری
اصولاً برای پخش یک خبر یا شایعه بخصوص دروغین فضای محیطی نیاز به یک محرک دارد که بهترین محرک صف است! وقتی شایعه ای در خصوص یک اتفاق در بازار داریم تجمع گروهی در یک جای خصوص تحت آن عنوان بر سایر بخش ها اثر می گذارد و به صورت دومینو به کل جامعه سرایت می کند.

- زبان به زبان شدن
در ممالکی که شایعه را دوست دارد و از آن استقبال می کند عواملی که این شایعات را قوی تر و سهل الباور تر می کند می تواند به پخش سریع این شایعات در کل کشور شود، وضعیت فعلی دلار و سکه تا حدود زیادی تحت تاثیر این پدیده دومینویی قرار گرفته است.

- صف؛ عامل قحطی؟
در جوامعی که بسترهای اقتصادی ضعیفی دارد و به صورت مدرن نگاه نمی شود و اقتصاد بیماری دارد عوامل تحریک کننده مختلف براحتی می تواند تفکرات ضعیف اقتصادی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. اگر شایع شود قحطی مرغ است، تخم مرغ در جامعه کم شده، گوشت نداریم، بنزین فلان شده و بهمان براحتی در مدت کوتاهی در چنین جوامعی شکست در آن حوزه اتفاق می افتد بنابراین وقتی مسئولین اقتصادی آن کشور جلوی عوامل را نگیرند خود به نوعی تشدید کننده خواهند بود.

حال به قبول فرضیات بالا، در بازار آتی سکه که ساز و کار اداره شدنش مشکلات فراوانی دارد و اصولاً این بازار ایجاد شده تا تب و تاب معاملات فیزیکی کاسته شود و معاملات به صورت مدرن ایجاد شود، یک پازل معیوب، مخرب و تحریک کننده ای فراهم شده تا سلسله وقایع طوری محقق شود که دائماً در این سیکل بازار حس کند قحطی شده دائماً شاهد زبان به زبان شدن باشیم و این شانتاژ خبری بر بازار اثرات جبران ناپذیری ایجاد کند.

· شنیده اید که صحبت دلار 5000 تومانی شده؟جدی؟بله صف خرید آتی را نمی بینید؟
· شایع شده دلار دولت دلار ندارد و در بازار شلوغ شده و همه دلار می خواهند پس با این اوصاف سکه 1.5 میلیون می شود، از کجا معلومه؟صف خرید آتی را نمی بینید؟
· شایع شده عده ای چند روز گذشته فروش گرفته اند و از اینکه مبادا نتوانند ببندند معاملات فروششان را امروز در صف خرید رفته اند!

یک بار هم که شده شجاع باشیم و از قوانین دست و پا گیر فاصله بگیریم و بازار آزاد را سرلوحه کارمان کنیم. بجای آنکه با قوانین دست و پا گیر دامی بزرگ تر برای خود پهن کنیم سعی کنیم به روش هایی ولاتیلیتی بازار را بالا ببریم. این غده سرطانی یک آفت است که بیشتر زمینه سوداگری اش قوی است تا محاسنش!
غده سرطانی را تا بدخیم نشده علاج کنیم! صف پرستی معضل بزرگی است جراحی اش کنیم تا کار دست کل مملکت نداده!

نیما آزادی 
مهر 1391
آوا گلد

:: موضوعات مرتبط: بورس , نکات , ,



بازدید : 671
نویسنده : شاروم فرهنگ

حتما شما نیز این جمله معروف که « استمرار موفقیت نسبت به کسب آن از اهمیت بیشتری برخوردار است » را بار‌ها شنیده‌اید. به عقیده بسیاری از سرمایه گذاران در بازار سهام یا بورس، موفقیت، تنها در خرید سهام‌های ارزان و فروش آن‌ها با قیمتی چند برابر که سود قابل توجهی را برای شما به همراه دارد خلاصه می‌شود.
بحران اقتصادی و بازارهای راکد و بی‌ثبات سرمایه و بورس به طور کامل خط بطلانی بر این نظریات کشیده است. پس در ادامه با همراه باشید تا بتوانید با اتخاذ راه کارهای ارائه شده در این مقاله نقشی فعال و سرمایه گذاری موفق را دربازار بورس اوراق بهادار تجربه نمایید.


برای مطالعه متن کامل مقاله به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید . . .


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بورس , نکات , ,



بازدید : 759
نویسنده : شاروم فرهنگ

نام کتاب : آشنایی مقدماتی با بازارهای مالی بورس - جلد اول

تعداد صفحات : 123

نویسنده : حامد خسروی

گرد آورنده : شاروم فرهنگ


فرمت کتاب : PDF

حجم فایل : 2,374 KB

 

لینک دانلود : به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید


 




:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , بورس , ,



شرکتهای سهامی
نوشته شده در
بازدید : 644
نویسنده : شاروم فرهنگ

دراقسام مختلف شرکتهاوقواعدراجعه به آنها

ماده 20 - شرکتهای تجارتی برهفت قسم است :

1 - شرکت سهامی .

2 - شرکت بامسیولیت محدود.

3 - شرکت تضامنی

4 - شرکت مختلط غیرسهامی .

5 - شرکت مختلط سهامی .

6 - شرکت نسبی .

7 - شرکت تعاونی تولیدومصرف


به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید ...


:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , بورس , ,



سبد سهام
نوشته شده در
بازدید : 647
نویسنده : شاروم فرهنگ

سبد سهام یا پُرتفُوی (به فرانسوی: Portfolio) ترکیبی مناسب از سهام‌ یا سایر دارایی‌ها است، که یک سرمایه‌گذار آنها را خریداری کرده است. هدف از تشکیل سبد سهام، تقسیم‌کردن ریسک سرمایه‌گذاری بین چند سهم است؛ بدین ترتیب، سود یک سهم می‌تواند ضرر سهام دیگر را جبران کند. یک ضرب‌المثل معروف می‌گوید: «همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید.»، چرا که ریسک شکستن سبد، باعث نابودی همه تخم‌مرغ‌ها خواهد شد.

 

1. ارزش پرتفوی

به ارزش مالی و نقدی پرتفوی هر شخص حقیقی یا حقوقی، ارزش پرتفوی گویند. برای قیمت گذاری شرکت‌های سرمایه گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، مهم ترین عامل ارزش پرتفوی این شرکت هاست.

2. مدیریت

پرتفوی به منظور کاهش ریسک و به صورتی انتخاب می‌شود تا در شرایط عادی احتمال کاهش بازده همه دارائیها (شامل سهام‌های خریداری شده) نزدیک به صفر باشد.

پرتفوی می‌تواند متعلق به شخصیت حقیقی و یا حقوقی باشد. در حال حاضر در بورس ایران، بزرگ‌ترین پرتفوی افراد حقیقی متعلق به رسول گنجی است که مجموع دارائی‌های این پرتفوی مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد دلار است.


:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , بورس , ,



بازدید : 663
نویسنده : شاروم فرهنگ


نام کتاب : آشنایی مقدماتی  با بورس اوراق بهادار ایران - جلد اول

فرمت : PDF

زبان نوشتاری : پارسی

تعداد صفحات : 55 صفحه

سال نگارش : 1389

نویسنده : شاروم فرهنگ (گرد آورنده ) 

لینک دانلود : به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید ...


:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , بورس , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد