پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پولشویی
نوشته شده در
بازدید : 581
نویسنده : شاروم فرهنگ

جریان مضر و خطرناک پولشویی در سراسر جهان به اقتصادهای ملی آسیب می‌زند و هرچند کشور ما در زمینه مبارزه با آثار مخرب این جریان به شدت فعال است، اما زمینه‌های بسیاری از قبیل مواد مخدر و قاچاق کالا، بستر مناسبی برای ورود پول‌های کثیف به اقتصاد و توسعه پولشویی است.

پولشویی به مجموعه اعمالی گفته می‌شود که طی آن معاملات و درآمدهای نامشروع، به طور کامل، شکلی قانونی می‌گیرند و از تعقیب و مجازات قانون، رهایی می‌یابند. آنچه چهره پولشویی را بیش از پیش زشت جلوه می‌دهد، دستگاه‌های تبهکاری و انجام عملیات بانکی توسط آنهاست که گاه به عنوان جریانی از نظام اقتصادی، موجب فلج شدن چرخه‌های پولی و مالی کشورها می‌شوند.

اکتساب پول‌های کثیف و تطهیر آن عملی خلاف و غیر قانونی بوده و تبعات منفی بسیاری برای اقتصاد کشورها دارد. به همین دلیل مبارزه با پولشویی مورد توجه  . . .

:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , , پول , ,



PayPal
نوشته شده در
بازدید : 931
نویسنده : شاروم فرهنگ

PayPal يک سرويس واسط براي خريدهاي آنلاين است. امروزه حدود150ميليون نفر در سراسر دنيا از اين سرويس براي انتقال پول از طريق ايميل بين خود استفاده ميکنند. اين سرويس آنچنان داراي اعتبار و اعتماد شده است که بالغ بر 95 درصد خريداران eBay از آن استفاده ميکنند. 

PayPal بعنوان يک واسط مالي به مردم امکان ميدهد تا بدون رويت مشخصات کارت اعتباري يا اطلاعات بانکي يکديگر نسبت به ارسال پول اقدام نمايند. براي استفاده از سرويس PayPal فقط به يک آدرس ايميل معتبر و يک کارت اعتباري يا حساب بانکي معتبر نياز داريد. به دليل سادگي . . .


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , پول , ,



خود پرداز
نوشته شده در
بازدید : 715
نویسنده : شاروم فرهنگ

خودپَرداز که گاه زودپرداز ، عابر بانک و آنی بانک هم نامیده شده دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می‌دهد تا در هر زمان دلخواه به‌وسیلهٔ قراردادن کارت خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از . . .


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , پول , ,



بازدید : 502
نویسنده : شاروم فرهنگ

مقدمه



تقريباً همه نيازهاي انسان‌هاي اوليه در محيط خانوادگي ‌تأمين مي‌شد، اما با رشد جوامع و شروع زندگي اجتماعي، نياز به استفاده از توليدات ديگران احساس شد. به‌طوري‌که افراد، محصولات و توليدات خود را با محصولات و توليدات به‌دست آمده به وسيله ديگران معاوضه مي‌کردند. با اختراع پول، اين مبادلات سيري صعودي يافت و مراودات تجاري بين ملل نيز آسان‌تر شد، به‌طوري‌که امروزه کمترين کشوري را مي‌توان يافت که کليه نيازهاي خود را در داخل تأمين کند. زيرا به دليل تنوع منابع طبيعي يا پيشرفت فن‌آوري، کشورها از قابليت‌هاي گوناگوني براي توليد کالاها و ارايه خدمات برخوردار شدند. از اين‌رو رشد و توسعه فزاينده تجارت جهاني در چند دهه اخير سبب تغييرات گسترده‌اي در روابط تجاري بين ملل مختلف شده است، به‌نحوي‌که شيوه نوين خريد و فروش بين‌المللي جايگزين روش سنتي شده و استفاده از پول بيگانه (ارز) به جزئي لاينفک ازاين مبادلات تبديل شده است. به اين دليل کسب درآمدهاي ارزي از مهمترين برنامه‌هاي اقتصادي کشورها به‌شمار مي‌رود. از طرف ديگر واژه برنامه‌ريزي براي کسب درآمدهاي ارزي مستلزم درک اهميت ارز در اقتصاد ملي، نحوه تبديل پذيري پول‌هاي بيگانه به پول ملي و نقش بانک‌ها در بازار ارز با توجه به ريسک نوسانات نرخ ارز است.

 


:: موضوعات مرتبط: پول , ,
:: برچسب‌ها: ارز و کاربرد آن در بازار پول ,



ارز
نوشته شده در
بازدید : 894
نویسنده : شاروم فرهنگ

همه ابزارهای پولی که مبین مطالبات اهالی یک کشور از کشور دیگر باشد ارز نامیده می شود.

استفاده از ارز وسیله اصلی هر کشور برای تسویه حساب معاملات با دیگر کشورها به شمار می رود. بدین ترتیب تقاضای یک کشور برای ارز بستگی به مقدار واردات مورد نیاز آن دارد ( به دلیل ضرورت پرداخت برای کالاها و خدمات وارداتی ) ، در حالی که ارز موجود در آن کشور بستگی به مقدار کالا و خدماتی که صادر می کند، خواهد داشت. هرگاه مقدار واردات بیش از میزان صادرات باشد بدین معنی است که مخارج ارزی از درآمدهای ارزی فراتر رفته و کشور با کسری تراز پرداخت ها روبروست که باید از محل ذخایر ارزی پیشین تامین گردد. توازن عرضه و تقاضای ارز در بازار ارز جهانی تنظیم می شود


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , پول , ,
:: برچسب‌ها: نرخ ارز , نرخ ترجیحی ارز , نرخ ترجیحی ارز , نرخ چند گانه ارز , نرخ رسمی ارز ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد