پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بيمه خرد چیست؟
نوشته شده در
بازدید : 641
نویسنده : شاروم فرهنگ

بيمه خرد مفهومي ‌نسبتا جديد است و مقصود از آن مکانيزمي‌ است که بر اساس آن اشخاص آسيب‌پذير (دهک‌‌هاي پايين درآمدي)مي‌توانند ريسک‌‌هاي مختلفي را که در زندگي با آن مواجهند مديريت و جبران نمايند.

   در برخي کشورها از جمله هند، بيمه‌گران با توجه به نياز جامعه، بيمه‌نامه‌‌هايي را طراحي و عرضه کرده‌اند به گونه‌اي که حتي متکديان نيز در ‌اين کشور از پوشش بيمه‌اي برخوردارند. بيمه خرد به دنبال حادثه سونامي ‌در جنوب شرق آسيا به عنوان ابزار موثري جهت کاهش ريسک افراد کم‌درآمد و آسيب‌پذير مورد توجه جدي قرار گرفته است به گونه‌اي که حتي شرکت‌‌‌هاي بزرگ بيمه‌اي اروپايي نظير "آليانز" بيمه‌نامه‌‌هاي مخصوصي را براي‌ اين منظور طراحي و به بازار عرضه کرده‌اند.

 

به ادامه مطلب بروید ... 


:: موضوعات مرتبط: بیمه , ,
:: برچسب‌ها: نقش دولت در عرضه بيمه هاي خرد , عرضه و فروش بيمه‌‌هاي خرد , ريسک و بيمه‌هاي خرد , مشتريان بيمه‌‌هاي خرد , بيمه خرد چیست؟ ,



قرارداد Open Cover
نوشته شده در
بازدید : 779
نویسنده : شاروم فرهنگ

قرارداد "Open Cover" نوعي قرارداد كلي بيمه براي حمل كالا در طول دوره اعلام شده بيمه‌نامه است كه در آن ارزش مورد بيمه و همچنين شرايط حاكم بر هر مورد از حمل تغيير مي‌كند. در اين حالت بيمه‌گذار به محض انجام هر مورد حمل (و يا طبق قرارداد به صورت روزانه، هفتگي و يا ...) فهرست‌هاي حمل، مشخصات ازرش و حق بيمه آن را اعلام و بيمه‌گر متناسب با آن الحاقيه‌اي به قرارداد كلي اضافه مي‌كند.

شركت بيمه سامان آماده است تا براي فعاليت مؤسسات توليدكننده، صادركننده و مؤسسات حمل و نقل، قرارداد بيمه حمل به صورت "Open Cover" صادر نمايد. 
بيمه سامان در اين چهارچوب براي بيمه‌ گذار خود در طي دوره مشخص، يك قرارداد كلي صادر و همزمان با حمل هر محموله، با شرايط مربوط به آن حمل، الحاقيه‌اي جديد صادر مي‌كند.
در اين قرارداد حق بيمه ابتدا به صورت كلي منظور مي‌شود و با روند كاري اداري براي حمل ‌هاي وابسته به آن كمتر مي‌شود. در زمان حمل كه دسترسي به بيمه‌گر ممكن نباشد، اعلام بعدي بيمه‌گذار در چهارچوب قرارداد كلي كه از قبل منعقد شده، براي صدور الحاقيه كافي است.
از مزاياي قرارداد "Open Cover" اين است كه اگر در زمان حمل دسترسي به بيمه‌گر ممكن نباشد، اعلام بعدي بيمه‌گزار در چهارچوب قرارداد كلي كه از قبل منعقد شده، مبني بر حمل كالا، براي صدور الحاقيه كفايت مي‌كند. همينطور روند اداري مورد نياز براي صدور بيمه‌نامه باربري كاهش مي‌يابد.

 

به ادامه مطلب بروید ... 


:: موضوعات مرتبط: بیمه , ,
:: برچسب‌ها: Open Cover ,



تعاریف بیمه
نوشته شده در
بازدید : 685
نویسنده : شاروم فرهنگ

بیمه گـــر: شرکت سهامی بیمه آسیــا می باشد.

بیمه گـذار: شخصی حقیقی یا حقوقی است که قرارداد بیمه را با بیمه گر منعقد و پرداخت حق بیمه را به ترتیب مندرج در بیمه نامه تعهـد می کند.

بیمه شده : شخصی حقیقی است که فوت و حیـات او موضــوع قرارداد بیمـه و سن و وضع مزاجـی و سلامتی او پایه محاسبه حق بیمه است.

استفاده کننده : شخصی حقیقی یا حقوقی است که بیمه گـذار، قرارداد بیمه را به نفـع او منعقد ساخته است .

 

به ادامه مطلب بروید ... 

 


:: موضوعات مرتبط: بیمه , ,
:: برچسب‌ها: تعاریف بیمه ,



آشنائی با بیمه اشخاص
نوشته شده در
بازدید : 855
نویسنده : شاروم فرهنگ

اهمیت بیمه در دنیای امروز، به‌حدی است که کمتر فعالیت اقتصادی و اجتماعی را می‌توان یافت که بدون وجود بیمه به عرصه تجارت وارد شوند و پابرجا نیز، مانده باشند که این امر، در میان کشورهای مترقی و پیشرفته بیشتر رؤیت می‌شود.

بیمه عقدی است که به‌موجب آن یک طرف تعهد می‌کند در ازاء پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر در صورت وقع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده با وجه معینی بپردازد. متعهد را بیمه‌گر، طرف تعهد را بیمه‌گذار، وجهی را که بیمه‌گذار به بیمه‌گر می‌پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود موضوع بیمه نامند.

 

 به‌عبارت دیگر بیمه به مانند ضمانت یا تضمینی می‌ماند که به‌هنگام ایجاد مشکل در زندگی فرد و یا به‌وجود آمدن حادثه و خط پیامدهای ناشی از آن را به حداقل می‌رساندو شرایط مناسب و متعادلی را برای فرد آسیب‌دیده فراهم می‌آورد در این شرایط کل و یا بخشی از زیان و خسارت ناشی از خطر، با حمایت‌ها و فراهم کردن امکانات مورد نیاز از سوی بیمه‌گر، از فرد بیمه‌گذار سلب می‌گردد در واقع هدف از تشکیل شرکت‌های بیمه‌ای، ایجاد تأمین موردنیاز جامعه از طریق انجام و تعمیم انواع بیمه‌های بازرگانی موردنیاز جامعه را می‌توان برشمرد. همچنین یکی دیگر از علل پیدایش بیمه، نیازمندی بشر به امنیت و تسریع فعالیت‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است که از طریق انواع بیمه‌نامه‌ها تأمین می‌گردد.


:: موضوعات مرتبط: بیمه , ,



انواع بیمه‌نامه‌ها
نوشته شده در
بازدید : 539
نویسنده : شاروم فرهنگ



بیمه
نوشته شده در
بازدید : 850
نویسنده : شاروم فرهنگ


 

تاریخچه بیمه

 

بيمه هاي غيرزندگي ، پيشينه بلند مدتي دارند. نوعي از بيمه هاي دريايي حدود ۳۰۰۰ سال قبل مورد استفاده قرار گرفت . بيمه هاي زندگي نيز سابقه زيادي دارند.اين نوع بيمه ها نخستين بار هنگامي پديد آمد كه سربازان رومي قسمتي از دستمزدخود را در صندوقي جمع آوري كردند تا چنانچه در جنگ كشته شدند، آن پول به خانواده هايشان پرداخت شود.

 

 


:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , بیمه , ,
:: برچسب‌ها: تعریف بیمه , تاریخچه بیمه , بيمه در دنياي امروز , بیمه چیست؟ , ●بیمه‌ٔ امروزی , آیا همه به بیمه نیاز دارند؟ , ديگر اصول بيمه ,



بیمه معلمان
نوشته شده در
بازدید : 852
نویسنده : شاروم فرهنگ

یکی از گروههای بزرگ اجتماعی که همواره مورد توجه دولتمردان و سیاستمداران قرار می گیرند گروه های شاغل در موسسات غیر انتفاعی و خدماتی از جمله شاغلین در سازمانهای آموزشی، تحقیقاتی، درمانی و کشاورزان هستند که مجموعاٌ در زمره حقوق بگیرانی محسوب می شوند که در سطح درآمدی متوسط قرار داشته و بخشی از در آمد خود را با سرمایه گذاری در ابزارهای مالی پس انداز می نمایند. بر این اساس علاوه بر دولتمردان و سیاستمداران شرکتهای خدماتی و تولیدی همواره این گروه ها را بعنوان بازار هدف فروش محصولات خود در نظر داشته اند. شرکتهای بیمه از این قاعده مستثنا نبوده و سعی می نمایند با فراهم نمودن محصولات بیمه ای مورد نیاز این گروه دامنه فعالیت خود را افزایش دهند.



:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , بیمه , ,
:: برچسب‌ها: بیمه معلمان ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد