پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 722
نویسنده : شاروم فرهنگ

برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام و بورس باید نکات زیادی را رعایت کنیم تا دچار ضرر و زیان نگردیم. مواردی که در ادامه مطلب خواهید خواند از جمله آنها هستند که توجه به این نکات می‌تواند مفید بوده و ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کند.

 

به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید .


:: موضوعات مرتبط: نکات , ,



بازدید : 1043
نویسنده : شاروم فرهنگ

تحلیل فاندامنتال بررسی و مطالعه تمام عواملی می باشد که بطور مستقیم یا غیر مستقیم بر میزان عرضه و تقاضا اثر می‌گذارند. تفاوت اصلی تحلیل تکنیکال با تحلیل فاندامنتال در نوع نگرش و تفسیر به نوسانات بازار می باشد. تحلیل گر تکنیکال معلول گرا و تحلیل گر فاندامنتال علت گرا می باشد. به عبارتی تحلیل تکنیکال مبتنی بر قیمت و حجم معاملات است و دلایل تغییر قیمت را نادیده می گیرد. در حالی که در تحلیل فاندامنتال همه عواملی که منجر به تغییر عرضه و تقاضا می شوند مورد مطالعه قرار گرفته تا ارزش جاری و آینده ارزها در برابر یک دیگر بدست آید

نرخ برابری ارز های مختلف در برابر یکدیگر با توافق همه شرکت کننده گان و بازیگران بازار پدید می آید و بیان کننده قیمت است که عده ای برای خرید و عده ای برای فروش در آن به توافق رسیده اند. چنانچه در مجموع اکثریت بازار انتظار بالا رفتن نرخ های مبادله را داشته باشند  اقدام به خرید آن ارز خواهند کرد و اگر انتظار پایین آمدن نرخ ها را داشته باشند  ارز مورد نظر را به فروش می رسانند  .  بنابراین تعیین قیمت در بازار به انتظارات معامله گران از آینده قیمت بستگی دارد.
به طور کلی عوامل اقتصادی ,سیاسی و مالی ,ترس و نگرانی,بحران ها,امید و آرزو مسایلی  هستند که انتظارات معامله گران بازار را تغییر میدهند که این امر موجب عدم تعادل  بین عرضه و تقاضا و در نتیجه تغییر قیمت ها تا رسیدن به تعادل میگردد  . ( برای مطالعه کامل مقاله به ادامه مطلب بروید )


:: موضوعات مرتبط: فاندامنتال آنالیز , ,



نظریه موج الیوت
نوشته شده در
بازدید : 745
نویسنده : شاروم فرهنگ

"نظريه موج اليوت " توسط رالف نلسون الیوت (Ralph nelson elliot)ارائه شد, اين نظريه به روند های رفتاری یا اجتماعی و بازتاب آن در الگوهای قابل شناسایی می پردازد.اليوت با به كار گرفتن  اطلاعات بازار سرمايه به عنوان ابزار تحقيقاتي متوجه شد كه تغييرات قيمت در بازار همراه با ساختار خاصي يك هم آهنگي و هارمونيداردكه در طبيعت نيز يافت شده است. اليوت از اين كشف خود يك سيستم منطقي براي تحليل بازار طراحي كرد. اليوت 13 نوع الگوی حرکتیيا "موج" مجزا در بازار شناسایی کرد این الگوها مکررا در بازار شکل می گیرند. اين موج ها ذاتا تكرار شونده هستند ولي لازم نيست كه دارایمدت زمان يا دامنه نوسانیکسانی باشند. او اين امواج را نامگذاري , تعريف و تفسير كرد. او سپس متصل شدن اين ساختارها به يكديگر و تشكيل يك نوع بزرگتر از همان امواج را بيان كرد. همچنين او چگونگي متصل شدن اين امواج و تشكيل موج بزرگتر و بزرگتر را شرح داد. به طور خلاصه نظريه موج يك فهرستي از الگوهاي قيمت است و همچنين شرح اينكه اين امواج تمايل دارند در چه زماني از بازار ظاهر شوند . تفسيرهاي اليوت از يك سري قانونهاي تجربي تشكيل شده است و همچنين راهنمايي براي تشريح و تحليل حركات بازار مي باشد. اليوت در نظريه موج كه حالا تبديل به " نظريه موج اليوت " شده است ادعاي پيش بيني قيمت مي كند. هر چند اين نظريه بهترين ابزار براي پيش بيني استولي در اصل يك ابزار پيش بيني گر نيست در واقع به جزييات چگونگي رفتار بازار مي پردازد. با اين حال اين تحليل حاوي اطلاعات مهمي درباره ي موقعيت بازار است كه نوع حركت احتمالي بعدي بازار را مي تواند مشخص كند. مفاهيم اوليه نظريه موج زمينه اي براي تحليل بازار است. اين زمينه شامل پايه و اساس براي تفكر منظبط استو همچنين دورنمايي از موقعيت عمومي بازار را به تصوير مي كشد و چشم اندازي را ترسيم مي كند. گاهی اوقاتدقت این نظریه درشناسايي درست و حتي پيش بيني كردن تغييرات جهت بازار،غير قابل باور است. در عرصه هاي كه فعاليت مردم در آن زياد است حركات بر طبق نظريه موج پيش مي رود. ولي بازار سرمايه جايي است كه جمعيت زيادي را در خود داد.

نبوغ و هوش اليوت به طرز شگفت اوري داراي پروسه ذهني منظم استكه با بررسي نمودارهاي ميانگين صنايع داوجونز با دقت كامل  توانست مجموعه اي از اصول و قوانيني را ايجاد كند كه تمام حركات بازارهاي  شناخته شده  تا اواسط دهه 1940 را پوشش دهد. در آن زمان اليوت پيش بيني كرد كه يك بازار بزرگ افزايشي براي دهه هاي متوالي آينده شكل خواهد گرفت كه زماني كه حتي وقتي سرمايه گذاران احساس مي كنندکهغير ممكن است شاخص داوجونز از سقف سال 1929 بالاتر رود از تمام انتظارات فراتر خواهد رفت. همانطور كه بايستی مشاهده کنیم ،پيش بيني هاي خارق العاده  بازار سرمايه با تاريخچه كاربرد نظريه موج توام است.

برگرفته از کتاب امواج الیوت در بازار سرمایه ترجمه قاسمیان - فراهانی


:: موضوعات مرتبط: تکنیکال آنالیز , تئوری ها , ,



PayPal
نوشته شده در
بازدید : 906
نویسنده : شاروم فرهنگ

PayPal يک سرويس واسط براي خريدهاي آنلاين است. امروزه حدود150ميليون نفر در سراسر دنيا از اين سرويس براي انتقال پول از طريق ايميل بين خود استفاده ميکنند. اين سرويس آنچنان داراي اعتبار و اعتماد شده است که بالغ بر 95 درصد خريداران eBay از آن استفاده ميکنند. 

PayPal بعنوان يک واسط مالي به مردم امکان ميدهد تا بدون رويت مشخصات کارت اعتباري يا اطلاعات بانکي يکديگر نسبت به ارسال پول اقدام نمايند. براي استفاده از سرويس PayPal فقط به يک آدرس ايميل معتبر و يک کارت اعتباري يا حساب بانکي معتبر نياز داريد. به دليل سادگي . . .


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , پول , ,



کارت های اعتباری
نوشته شده در
بازدید : 642
نویسنده : شاروم فرهنگ

کارت اعتباري     ( Credit Card ) چيست ؟

تجارت الكترونيك كه مشمول خريدهاي آنلاين اينترنتي ميگردد بعنوان سريعترين و كم هزينه ترين روش تجارت , ضرورت بي چون و چراي اين قرن بوده و سريعترين , ارزانترين و ساده ترين روش مبادله پول (در مقايسه با ساير روشهاي پيچيده بانكي ) بين خريدار و فروشنده در تجارت الكترونيك از طريق ابزاري بنام كارت اعتباريCredit Card صورت مي پذيرد    .

بنابراين چنانچه قصد داريد كه كالا و يا خدماتي را از سايتهاي مورد علاقه خود مستقيما" و بلافاصله . . .

 

 


:: موضوعات مرتبط: اقتصاد , بانک و بانکداری , ,